Budimex poinformował o zakończeniu ważnego etapu modernizacji węzła kolejowego Gdynia Port. Głównym celem działań jest poprawa przepustowości strategicznego węzła kolejowego i zwiększenie liczby transportowanych ładunków.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
Wartość wykonanych prac w ramach tej części kontraktu wynosi około 850 mln zł netto. Przy modernizacji stacji Port Gdynia codziennie pracuje średnio 480 osób oraz 150 jednostek sprzętowych.
Czytaj też: Drogowe przetargi z jednolitym limitem waloryzacji. GDDKiA wyciąga rękę do wykonawców
- Przebudowa węzła kolejowego Port Gdynia to niezwykle ważna inwestycja infrastrukturalna dla miasta, regionu i całego krajowego transportu. Po zakończeniu budowy zwiększy się liczba obsługiwanych pociągów i jednocześnie skróceniu ulegnie czas trwania obsługi ładunków. Ponadto po gdyńskich torach będą mogły jeździć dłuższe, bo aż 740-metrowe składy transportujące większe ilości towarów. Dzięki tej inwestycji znacznie zwiększą się możliwości transportowe w tej części Polski - mówi Maciej Olek, dyrektor budownictwa kolejowego w Budimeksie.
Jak czytamy w komunikacie firmy, w ramach całej inwestycji zmodernizowanych zostanie 115 km torów, ponad 350 rozjazdów oraz zelektryfikowane zostaną dojazdy do portu. Przebudowanych będzie 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy kolejowo-drogowe. Ponadto komunikację ułatwią dwa nowe wiadukty kolejowe.
Kontrakt obejmuje też powstanie budynku Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni kolejowych, budynku biurowego PKP Cargo oraz remont trzech istniejących nastawni.
Inwestycja współfinansowana jest ze środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”, a jej całkowity koszt to 1,5 mld zł netto.
Termin zakończenia kontraktu to 31 sierpnia 2023 r.