PARTNERZY PORTALU

Cztery firmy chcą wydłużyć drogę startową lotniska w Radomiu

Po rozbudowie lotnisko ma być gotowe pod koniec 2020 roku; w pierwszej fazie ma obsługiwać rocznie 3 mln pasażerów. Fot. mat. pras. Port Lotniczy Radom

Cztery podmioty złożyły oferty w przetargu dotyczącym przebudowy i wydłużenia drogi startowej lotniska w Radomiu. Koszt inwestycji we wszystkich ofertach jest niższy od kwoty, jaką zamierzało na ten cel wydać Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze".

  • Uruchomiony kilka lat temu, ale zamknięty na początku stycznia br. dla lotów cywilnych port w Radomiu ma być lotniskiem czarterowym, obsługującym linie niskokosztowe.
  • Istniejący terminal na tamtejszym lotnisku ma być rozebrany. W jego miejsce powstanie nowy, spełniający wymogi pasażerów lotów czarterowych.
  • O planowanej budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego będziemy rozmawiać podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się w dniach 13-15 maja pod patronatem WNP.PL.


We wtorek (23 kwietnia) odbyło się otwarcie ofert. Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) zamierzało przeznaczyć na tę inwestycję blisko 218,2 mln zł. Najniższa cenowo oferta, złożona przez spółkę Max Bögl Polska, opiewa na blisko 146,7 mln zł.

Oferty złożyły także: Budimex (154,9 mln zł), Strabag (164,6 mln zł) i konsorcjum firm: Trakcja PRKII, litewska firma AB Kauno Tiltai i Projekt Plus (169,1 mln zł). Zwycięzca przetargu zostanie wyłoniony po analizie ofert.

Pierwszy przetarg na zaprojektowanie oraz przebudowę i wydłużenie drogi startowej został unieważniony; jedyna oferta, która wpłynęła, była wyższa o 200 mln zł od kwoty, którą zarezerwowało wówczas na ten cel PPL (88 mln zł). Przy drugim przetargu Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zdecydowało jednak, że jest gotowe zapłacić za wykonanie zadania 218,2 mln zł.

Wykonawca będzie musiał m.in. przedłużyć pas startowy na lotnisku na Sadkowie o 500 m, do 2,5 km. Wydłużenie drogi startowej jest niezbędne do tego, aby w Radomiu mogły lądować takie samoloty jak np. Boeingi 737 czy Airbusy A320. Wykonawca będzie miał na realizację zamówienia 448 dni.

Po rozbudowie lotnisko ma być gotowe pod koniec 2020 roku; w pierwszej fazie ma obsługiwać rocznie 3 mln pasażerów.

Istniejący terminal na tamtejszym lotnisku ma być rozebrany. W jego miejsce powstanie nowy, spełniający wymogi pasażerów lotów czarterowych. W terminalu ma powstać 30 stanowisk check-in, dziewięć stanowisk kontroli bezpieczeństwa, po osiem stanowisk kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach, 10 bramek wylotowych, a także trzy karuzele odbioru bagażu. Ze wstępnych szacunków wynika, iż w pierwszej fazie inwestycja PPL na radomskim lotnisku pochłonie ok. 425 mln zł, a docelowo nawet 1 mld zł.

PPL kupiło radomskie lotnisko po tym, jak w połowie września ub.r. radomski sąd ogłosił upadłość spółki Port Lotniczy Radom. To jedyny port lotniczy użytku publicznego w Polsce, który powstał bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowało w jego utworzenie ponad 90 mln zł i miało duże problemy z jego utrzymaniem i znalezieniem inwestora, który zrealizowałby niezbędne inwestycje infrastrukturalne.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Cztery firmy chcą wydłużyć drogę startową lotniska w Radomiu

  • Zyvik 2019-05-27 19:20:40
    Wreszcie coś się z tym lotniskiem dzieje. Inwestycja w Radomskie lotnisko była dobrą decyzją.
  • artek 2019-04-24 14:18:17
    Wystarczy obecny duoport Chopina z Modlinem. Tylko, by nie przeszkadzać rozwijać się temu drugiemu - może być bazą dla cargo.
    • Lycha 2019-04-26 07:01:23
      A kto tam taki jest szczególny w tym Modlinie ze wszyscy mają z tamtąd latać?
  • belmondo 2019-04-24 11:15:18
    Wyrzucone pieniądze. Tak samo jak przedtem.
  • gosc 2019-04-24 10:30:14
    Idioci no idioci nami rządzą
    • Okradziony w OFE 2019-04-24 11:49:50
      Za NIE SWOJE pieniądze łatwo się bawić. I do tego w poczuciu absolutnej bezkarności.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.239.20
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!