PARTNERZY PORTALU

Dino Polska buduje instalacje fotowoltaiczne na dachach 800 sklepów

Dino Polska buduje instalacje fotowoltaiczne na dachach 800 sklepów
Dino Polska posiada już panele fotowoltaiczne na dachach 400 swoich sklepów. W planach są kolejne inwestycje Fot. Anna_plucinska / Shutterstock.com

Dino Polska, polska sieć marketów spożywczych, rozpoczyna kolejne inwestycje w odnawialne źródła energii. Na dachach 400 sklepów sieci są już zamontowane panele fotowoltaiczne, kolejne 400 sklepów w panele zostanie wyposażonych już wkrótce.

  • Dino Polska posiada już panele fotowoltaiczne na dachach 400 swoich sklepów. W planach są kolejne inwestycje. 
  • Spółka zawarła umowę na montaż instalacji fotowoltaicznych w trzech centrach dystrybucyjnych o łącznej mocy 3 MW, panele maja stanąć też na kolejnych 400 sklepach. 
  • Po ukończeniu wszystkich projektów łączna moc wszystkich instalacji wyniesie 33 MW.

Dino Polska, polska sieć marketów spożywczych, rozpoczyna kolejne inwestycje w odnawialne źródła energii. Obejmą one instalacje paneli fotowoltaicznych na terenie trzech centrów dystrybucyjnych spółki oraz na dachach kolejnych kilkuset marketów Dino w całej Polsce.

Po zakończonym właśnie pierwszym etapie montowania paneli fotowoltaicznych na dachach 400 marketów Dino w całej Polsce, spółka zdecydowała o rozszerzeniu inwestycji w odnawialne źródła energii.

Fotowoltaika na 800 sklepach

Dino Polska zawarła umowę na montaż instalacji fotowoltaicznych w trzech centrach dystrybucyjnych spółki, o łącznej mocy 3 MW, dzięki czemu znacząco ograniczą one zapotrzebowanie na energię elektryczną pochodzącą z konwencjonalnych źródeł i zredukują ilość szkodliwych substancji trafiających do atmosfery o około 2,2 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy spółka zrealizuje także dalsze inwestycje obejmujące montaż instalacji fotowoltaicznych na dachach kolejnych 400 marketów Dino w całej Polsce. Moc zainstalowanych paneli wyniesie około 16 MW, co pozwoli na zaoszczędzenie około 12 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.

Instalacje paneli fotowoltaicznych na dachach marketów oraz centrów dystrybucyjnych pozwolą na dalszą redukcję zapotrzebowania na energię elektryczną z konwencjonalnych źródeł. Dino Polska przykłada dużą uwagę do rozwiązań i projektów, które mają na celu przeciwdziałanie zmianom klimatu i ograniczanie wpływu na otoczenie.

33 MW fotowoltaiki

- Minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne na stałe jest wpisane w działalność operacyjną Dino Polska - mówi Michał Muskała, członek zarządu Dino Polska.

Po ukończeniu powyższych projektów łączna moc wszystkich instalacji wyniesie 33 MW. W 2022 r. powinno to pozwolić na zredukowanie ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery o około 24 tys. ton ekwiwalentu CO2.

Na koniec 2020 r. sieć Dino Polska liczyła 1496 sklepów, a ich powierzchnia sprzedaży wyniosła 582,6 tys. metrów kwadratowych. W 2020 r. Dino Polska zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 278 sklepów (z czego uruchomionych zostało 255 sklepów, a 23 oczekują na otwarcie1). Dla porównania, w 2019 r. uruchomione zostały 243 nowe sklepy.

Akcje Dino Polska notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Czytaj także: Sojusz zawarty, czas rozdać karty. Gwiazda muzyki wchodzi w fotowoltaikę
×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Dino Polska buduje instalacje fotowoltaiczne na dachach 800 sklepów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!