Dlaczego kilometr drogi jest taki drogi?

Dlaczego kilometr drogi jest taki drogi?
Koszt powstania drogi, od planu do realizacji, jest uzależniony od wielu czynników, takich jak liczba obiektów inżynierskich i węzłów drogowych Fot. Łukasz Jóźwiak
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Myszor
    Piotr Myszor
  • Dodano: 24-09-2020 19:26

GDDKiA wskazała elementy wpływające na koszty budowy różnych rodzajów dróg. Zaznaczyła przy tym, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy obserwuje znaczny spadek cen oferowanych w przetargach.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Średnie ceny budowy autostrady i drogi ekspresowej są porównywalne.
  • Ceny kilometra można obliczać w wąskim (tylko koszty projektu i budowy) i szerokim zakresie (dodatkowo koszty przygotowania i realizacji).
  • Cena za kilometr autostrady w 2019 roku znacząco spadła w stosunku do roku 2018, aby w 2020 roku ponownie wzrosnąć.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Dlaczego kilometr drogi jest taki drogi?

  • Tadek 2020-09-24 20:46:58
    A już myślałem, że ktoś coś ciekawego napisze. Pierwsze zdjęcie to sugerowało. Mosty są nad rzekami, a na skrzyżowaniu dróg tylko wiadukty. Dla mostów pod którymi łodzie i statki rozbijały się lub wchodziły w kolizje wymyślono liny i wieszanie tylko i wyłącznie taki był cel. Ale od kiedy projektanci zaczęli sobie stawiać pomniki za publiczne pieniądze pojawiają się na skrzyżowaniach bezkolizyjnych dróg. Chyba tylko, po to żeby było co podświetlać. Takie konstrukcje są droższe, ale kto bogatemu zabroni? Autorowi głębokiego spojrzenia życzę zdrowia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.92.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!