Drogowa Trasa Średnicowa wciąż faluje

Drogowa Trasa Średnicowa wciąż faluje
Drogowa Trasa Średnicowa (fot. wikipedia.org/Nemo5576)
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Anna Trojanowska
    PAP/AT
  • Dodano: 01-10-2021 12:46

Na fragmencie Drogowej Trasy Średnicowej w Zabrzu zachodzą procesy chemiczne skutkujące narastającym falowaniem trasy. Dlatego od 1 października zwiększono tam ograniczenie prędkości z 80 km/h do 60 km/h – poinformował w piątek Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu.

  • Nawierzchnia Drogowej Trasy Średnicowej zaczęła wybrzuszać się po kilku tygodniach eksploatacji - jeszcze w 2014 r. Początkowo, dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, była kilkakrotnie frezowana.
  • Następnie przedstawiciele wykonawców trasy (spółki Eurovia Polska) oraz inwestora zastępczego (spółki Drogowa Trasa Średnicowa SA) ustalili - z udziałem zabrzańskich samorządowców - procedurę naprawy, obejmującą trzy etapy.
  • Powodem wypiętrzeń okazały się przeobrażenia jednego ze składników materiału użytego do budowy nasypów drogi - dostarczonego przez zewnętrznego dostawcę.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Drogowa Trasa Średnicowa wciąż faluje

  • drogowiec 2021-10-03 21:15:49
    materiały użyte w Zabrzu to żadna nowośc, te materiały były poprostu zle wbudowane w nasyp, z tego powodu firma dostarczajaca materiały zbankrutowała a Generalny wykonawca dalej funkcjonuje. W Piekarach na A-1 wbudowano inny materiał ale również szkodliwy dla nawierzchni ale wynikało to z zachłanności Budimexu który na tej budowie uzyskał wysokie zyski bo był duży nadmiar gruntu z wykopów który należało zutylizowac ale po rozpoczęciu robót okazało sie iż w wykopach znajduje sie dolomit i chyba 3 zespoły kruszyły ten materiał który został użyty do podbudów , do gabionów ale to było mało tej firmie bo nie kontrolowała dostarczanych kupowanych tanich materiałów na zasypki kanalizacji i do wykonania pewnych warstw konstrukcyjnych drogi i nawierzchnia uległa uszkodzeniu. Obecne prawo jest takie ze np. Salini /Włochy?/ został wyrzucony z kontraktu w Markach pod W-wą , A-1 w Czestochowie a jak GDDKiA chciał a tę firmę wyrzucić z przetargu na drogę w Krakowie to KIO po odwołaniu włochów przywrócił te firme do przetargu i inwestor musiał z nimi podpisac umowę Włosi ponad rok czasu wykonywali projekty wykonawcze drogi i jak nie przystąpili do budowy zostali wyrzuceni z tego kontraktu. Jaki eto sa wielkie straty i finansowe i czasowe przy takim prawie to chyba każdy rozumie.
  • gliwice2009 2021-10-01 14:36:36
    "Uznano, że winna jest użyta do budowy mieszanina odpadów pochodzących z górnictwa oraz popiołu fluidalnego - produktu ubocznego procesu spalania w elektrowniach." --- bez komentarzy, spółka Eurovia powinna dostać zakaz 10 lat na start w przetargach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.224.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!