Ekspresowo od Bałtyku aż po Czechy mamy pojechać w 2024 roku

Ekspresowo od Bałtyku aż po Czechy mamy pojechać w 2024 roku
Droga ekspresowa S3 połączy Świnoujście z granicą polsko-czeską w Lubawce. fot. GDDKiA
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Tomasz Elżbieciak
    Tomasz Elżbieciak
  • Dodano: 27-10-2020 12:04

Droga ekspresowa S3 jest kluczowym korytarzem komunikacyjnym, która otwiera polskie porty na Europę Środkową i Południową. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła raport z ostatnich odcinków tej trasy, które znajdują się jeszcze w budowie.

  • S3 biegnie z północno-zachodniej Polski na samo południe kraju - mapa trasy znajduje się końcu artykułu.
  • Nowa trasa będzie w większości przebiegała w korytarzu istniejącej DK3 z korektami tam, gdzie wymagają tego parametry geometryczne drogi ekspresowej.
  • Trasa S3 będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci autostrady D11.
 - Droga ekspresowa S3 połączy Świnoujście z granicą polsko-czeską w Lubawce. Trwa realizacja ostatnich odcinków tej trasy. Na Dolnym Śląsku nowa, bezpieczna droga ekspresowa zostanie oddana do ruchu do 2023 r., zaś na Zachodnim Pomorzu - do 2024 r. - zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Ekspresowo od Bałtyku aż po Czechy mamy pojechać w 2024 roku

  • PATRIOT 2020-11-02 13:07:15
    Myślę, że jest tu realizowana konsekwentnie założona niemiecka strategia, godna podziwu ochrona niemieckich interesów w tym głownie portu Hamburg: 1. likwidacja żeglugi na Odrze, z wyjątkiem połączenia Berlina z Bałtykiem (wykupienie firmy ,,Żegluga na Odrze") 2. mozolna budowa S3 i mozliwość jej połaczenia z granicą czeską (Lubawka), dopiero wtedy, gdy: - wykupiony zostanie lewobrzeżny port w Świnoujściu/wykonano obejmując 98%); - utraci znaczenie port w Szczecinie; już brak połaczenia z S3 a przy zatrudnieniu ogółem w ZMPSiŚ dominuje wielkość pracowników ochrony, ograniczenie od wejścia w Świnoujściu zanurzenia do 12,5 m, - możliwość przetargowego wykupienia terenów Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujścu, urzadzenie tam portu w tym portu kontenerowego i... dopiero umozliwienie połączenia S3 z granicą czeską w Lubawce,, co spowoduje ruch towarów czeskich i słowackich z kierunku Hamburg na Świnoujście via S3. A budowanym tunelem w Świnoujściu z kierunku zachodniego łatwo będzie dostarczać ładunki na lewą stronę Odry do niemieckiego portu w Polsce. Czy to tak trudno przwidzieć? Logiczne logistycznie.
  • WK 2020-10-27 22:51:35
    Ciekawe, że na S3 jest drogowskaz "Dresden" zaś na A8 we Wrocławiu - "Jędrzychowice".
  • Volksdoiczland. 2020-10-27 17:36:52
    Nie wybieram się nad polskie morze, bo to tereny przecwelone przez platfusów. Grosza dziadom nie dam zarobić.
  • Nomak 2020-10-27 17:23:59
    ta droga ma jeden wielki pozytyw - zjazd Kochlice - Bar u Antka. Najlepsze żarcie w PL
  • MMS 2020-10-27 15:28:16
    A kiedy ta trasa będzie przejezdna po czeskiej stronie? My wydamy mnóstwo kasy a droga będzie kończyć się na czeskim polu.
    • Grześ 2020-10-31 10:21:16
      2028 wg zapewnień rządowych, w rzeczywistosci nigdy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!