PARTNERZY PORTALU

Energopol-Szczecin wierzy w wyjście na prostą

Przebudowa autostrady A6 na odcinku węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica - jeden z kontraktów Energopolu-Szczecin. fot. GDDKiA

Musimy przeprowadzić restrukturyzację spółki i zmianę modelu działalności. Będzie to niestety wymagało też pewnej redukcji zatrudnienia - poinformował Marcin Konarzewski, dyrektor i członek zarządu Energopolu-Szczecin, w rozmowie z portalem WNP.PL. Dodał, że spółka nie wyklucza żadnego scenariusza, w tym zaangażowania inwestora branżowego, gdyby pojawiła się taka opcja.

  • Po wcześniejszym wniosku o upadłość likwidacyjną spółka złożyła wniosek o restrukturyzację i obecnie czeka na otwarcie tego postępowania przez sąd.
  • Mamy nadzieję, że wkrótce to nastąpi, bo sam ten fakt wpłynie stabilizująco na działalność firmy - wskazał Konarzewski.
  • Kontynuujemy pracę na kontraktach dla GDDKiA i PKP PLK na tyle, na ile pozwala nam na to front robót oraz współpraca z zamawiającymi i podwykonawcami - zapewnił dyrektor.

Przypomnijmy, że na początku lipca zarząd Energopolu-Szczecin, największej firmy budowlanej w woj. zachodniopomorskim, poinformował o złożeniu do sądu wniosku o upadłość likwidacyjną.

Spółka znajduje się m.in. w składzie konsorcjów, które mają wybudować tunele - drogowy między wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu oraz kolejowy - z dworca Łódź Fabryczna do Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabińca. Ponadto obecnie sama odpowiada za realizację czterech dużych kontraktów dla GDDKiA na Pomorzu Zachodnim.
O słabnącej kondycji finansowej spółki mówiło się już rok wcześniej i już wówczas pojawiały się spekulacje o możliwej upadłości, m.in. z powodu wniosków składanych przez skonfliktowanych kontrahentów.

Obawiano się nawet, że może to być przeszkodą w podpisaniu kontraktu na budowę tunelu w Świnoujściu. Finalnie tamte problemy zażegnano, ale na realizowanych przez Energopol budowach zaczęły pojawiać się opóźnienia i coraz większe trudności z płatnościami dla podwykonawców.

Gdy w przypadku budowy trasy S10 obwodnicy Wałcza firma zaczęła być w czerwcu publicznie mobilizowana do pracy z powodu upłynięcia terminu zakończenia prac, obawy co do przyszłości spółki znowu powróciły z dużą mocą.

Stąd złożony przez zarząd Energopolu wniosek o upadłość nie był dla rynku szokiem. Niektórzy ironicznie komentowali, że może to być też po części element „taktyki negocjacyjnej” firmy, która w ten sposób zyska bardziej przychylne podejście ze strony GDDKiA i PKP PLK w kontekście roszczeń, zarówno w zakresie waloryzacji umów, jak i czasu realizacji.
Jednak już 5 lipca, czyli dzień po przekazaniu wiadomości o złożeniu wniosku o upadłość, zarząd Energopolu poinformował, że spotkania z bankami i kluczowymi klientami dają nadzieję na rozwiązanie problemów spółki.

Potrzebna restrukturyzacja

Od tamtego momentu minęły już blisko dwa miesiące. Marcin Konarzewski, dyrektor i członek zarządu Energopolu-Szczecin, w rozmowie z portalem WNP.PL, poinformował, że po wcześniejszym wniosku o upadłość likwidacyjną spółka złożyła wniosek o restrukturyzację i obecnie czeka na otwarcie tego postępowania przez sąd.

- Mamy nadzieję, że wkrótce to nastąpi, bo sam ten fakt wpłynie stabilizująco na działalność firmy. Kontynuujemy pracę na kontraktach dla GDDKiA i PKP PLK na tyle, na ile pozwala nam na to front robót oraz współpraca z zamawiającymi i podwykonawcami - powiedział Konarzewski.

- Uregulowaliśmy w ostatnich dniach zaległe pensje dla pracowników za czerwiec i lipiec. Udało się to głównie dzięki płatności, którą otrzymaliśmy od PKP PLK za prace dotychczas wykonane w ramach kontraktu na budowę tunelu w Łodzi - dodał.

*Więcej o planach Energopolu-Szczecin oraz sytuacji na kluczowych kontraktach spółki do przeczytania w Strefie Premium portalu WNP.PL.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

  • Zatroskany 2019-09-02 09:58:09
    Czyli nikt nie sprawdził firmy i jej kondycji przed podpisaniem umowy. To chyba jakiś zwyczaj w Polsce.
    • gupek wioskowy 2019-09-02 10:18:55
      To się ciągnie jeszcze z czasów PBG i jej mało świętej pamięci prezesa. Też nabierali kontraktów, robili wielomilionowe emisje, a potem powiedzieli "Sorry, nie mamy pańskiego płaszcza, i co nam pan zrobi?" A zostawili po sobie 3.5 miliarda długów. I sobie poszli z A1, z A4, z S5...
    • Praw 2019-09-02 10:45:12
      Przejrzyj sobie kolego zapisy prawa zamówień publicznych oraz praktykę dotyczącą możliwości ograniczania dostępu do kontraktów firmom w przetargach "unijnych". Nie ma w realu jak nie dopuścić firmy o słabej kondycji, chyba, że w procedurze bardzo zawiłej, a i tak nie ma pewności co do możliwości złożenia oferty.
  • drogowiec 2019-09-02 08:53:23
    Ta firma chyba od 30 lat się restrukturyzuje , a może czas najwyższy wreszcie kogoś zamknąć ???
  • RedAktor 2019-09-02 08:12:03
    Hej wnp...... Nie boicie sie sprawy sądowej z Budimexem....? Fota z tego artykułu pochodzi z kontraktu (prac) Budimexu.. a nie Energopolu.. Feee a niby takie z Was szpecjalisty..
    • TE 2019-09-02 09:57:08
      Zdjęcie pochodzi z oficjalnej strony inwestycji, realizowanej przez Energopol-Szczecin: a6.dabie-rzesnica.pl/multimedia/lipiec-2019-2/
      • Redaktor 2019-09-02 10:39:07
        Może i tak ,,, ale dotyczy innego kontraktu... na zdjęciach lotniczych z A6 też " zahaczają" o węzeł Rzęśnica.. Ta fota to węzeł Rzęśnica budowany przez Budimex . Dalej brak orientacji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.159.25
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!