Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa wraz z Polskim Związkiem Pracodawców Budownictwa skierują w najbliższych dniach do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka propozycje w sprawie korekt klauzuli waloryzacji kontraktów publicznych oraz innego rozkładu ryzyk inwestycyjnych w budownictwie drogowym.
- Przedstawiciele środowiska budowlanego wnioskują, by zmienić limit waloryzacyjny kontraktów publicznych, wynoszący (+/-) 5 proc. od zaakceptowanej kwoty kontraktowej.
- Obowiązująca klauzula waloryzacji jest bardzo pomocna, ocenia strona społeczna, a sytuacja wykonawców byłaby bez niej bardziej skomplikowana, lecz w warunkach dużo większego niż 5 proc. wzrostu cen materiałów, rekompensuje je nieznacznie.
- Strona publiczna będzie wnioskować, by inwestor publiczny w większym zakresie ponosił ryzyko biznesowe, niż tylko w 50 proc. wartości kontraktu.