W kwietniu 2021 r. będzie gotowa dokumentacja projektowa trzech przejść podziemnych dla pieszych pod torami kolejowymi w dzielnicy Orunia, św. Wojciech i Lipce - poinformowała we wtorek Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokument przygotuje Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. Jego koszt wyniesie niecałe 950 tys. złotych.
Nowe tunele wraz z dojściem do przystanków Szybkiej Kolei Miejskiej i PKP zastąpią istniejące przejścia przez szlabany.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk-Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk-Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
Ponadto, opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna a Niegowską.
Niezgoda wyjaśniła, że władze Gdańska będą się starać o dofinansowanie inwestycji z budżetu Unii Europejskiej, w ramach funduszu europejskiego CEF Connecting Europe Facility (Łącząc Europę).