GDDKiA zwolniła dyrektora bydgoskiego oddziału za A1

GDDKiA zwolniła dyrektora bydgoskiego oddziału za A1
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 07-09-2012 13:29

Dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy został zwolniony ze skutkiem natychmiastowym. Powodem dymisji była konieczność zerwania kontraktu na budowę jednego z odcinków autostrady A1.

Zapraszamy na Międzynarodowe Targi Spawalnicze ExpoWELDING (18-20 października 2022 r.) pod patronatem WNP.PL w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Rejestracja trwa!

Jak powiedziała PAP rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken, przyczyną zwolnienia dyrektora Marka Kowalczyka było "nienależyte zaangażowanie w negocjacje dotyczące rozwiązania sytuacji na odcinkach autostrady A1 budowanych obecnie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego". Do czasu ogłoszenia i rozstrzygnięcia konkursu, na nowego dyrektora oddziału wyznaczono Łukasza Lendnera, który w Bydgoszczy jest pełnomocnikiem generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.

W czwartek GDDKiA zerwała kontrakt na budowę trzech odcinków A1 w Kujawsko-Pomorskiem: Czerniewice-Odolion (11,4 km) i Odolion-Brzezie (23,1 km) oraz Brzezie-Kowal (29,5 km). Ogłoszono, że winę za zerwanie kontraktu ponosi wykonawca, gdyż "GDDKiA wielokrotnie próbowała doprowadzić do kompromisu z wykonawcą, jednak po upadłości grupy PBG S.A. konsorcjanci nie byli w stanie dokończyć tej budowy". Czytaj więcej: GDDKiA wypowiedziała umowę na budowę A1 w Kujawsko-Pomorskiem

Wszystkie odcinki miały realizować konsorcja tych samych firm: SRB Civil Engineering, PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska i John Sisk and Son. Na odcinku Czerniewice-Brzezie liderem konsorcjum było SRB Civil Engineering, a na odcinku Brzezie-Kowal - PBG.

Sąd Rejonowy w Poznaniu ogłosił upadłość PBG i Hydrobudowy w połowie czerwca. W lipcu ogłoszono natomiast upadłość Aprivii. Od tego czasu trwały rozmowy GDDKiA i SRB dotyczące przeorganizowania kontraktów na budowę odcinków A1, tak by prace mogły być kontynuowane.

Rzeczniczka GDDKiA zapowiedziała, że w najbliższych tygodniach teren budowy zostanie zinwentaryzowany, co jest niezbędne do ustalenia warunków przetargu, który powinien być ogłoszony w październiku, tak by już wiosną 2013 roku prace na budowie były kontynuowane. A1 od Strykowa do Kowala ma być ostatecznie gotowa w listopadzie 2012 roku.

Pierwotnie zapowiadano, że odcinek A1 Czerniewice-Kowal gotowy będzie we wrześniu 2012 roku, ale "przejezdny" - jeszcze przed Euro 2012. Według informacji podawanych przez GDDKiA jeszcze kilka dni temu, w najbardziej optymistycznym wariancie, gdyby irlandzkie konsorcjum dokończyło prace, odcinek ten mógłby być gotowy prawdopodobnie w połowie przyszłego roku.

Minister transportu Sławomir Nowak zakłada, że przetarg na dokończenie budowy autostrady A1 w woj. kujawsko-pomorskim będzie ogłoszony na przełomie września i października. Czytaj więcej: Nowak: przetarg na dokończenie A1- na przełomie września i października

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GDDKiA zwolniła dyrektora bydgoskiego oddziału za A1

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.90.95
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!