Grupa Mirbud wygrała przetarg na przebudowę DK18 do parametrów autostrady

Grupa Mirbud wygrała przetarg na przebudowę DK18 do parametrów autostrady
Droga krajowa nr 18 - po lewej stara, a po prawej nowa jezdnia. fot. GDDKiA

Zielonogórski oddział GDDKiA rozstrzygnął nowy przetarg na przebudowę pierwszego z czterech odcinków południowej jezdni drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Najkorzystniejsza okazała się oferta konsorcjum spółek z grupy Mirbud. Licząca łącznie ponad 70 km trasa, którą wybudowali Niemcy w latach 30. ubiegłego wieku, od lat znajduje się w złym stanie technicznym.

  • Na tę inwestycję kierowcy czekają od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna - Golnice jest zły.
  • Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży.
  • Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną.

Rozstrzygnięty przetarg obejmuje 22-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłem Żary Zachód a węzłem Iłowa wraz z budową obwodu utrzymania autostrady, węzła autostradowego Żary (przebudowa elementów istniejącego węzła typu „półkoniczyna”) oraz obiektów inżynierskich (trzy wiadukty, trzy przejścia dla zwierząt nad autostradą, most i przejście pod autostradą). Termin realizacji będzie wynosił 25 miesięcy. Budżet zamawiającego ustalono na 288,96 mln zł brutto.

- Po wnikliwej analizie i ocenie, podjęta została decyzja o wyborze najkorzystniejszej spośród 8 ofert na przebudowę i dostosowanie 22 kilometrów drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Wybrana oferta była najkorzystniejsza wśród zaproponowanych, a złożyło ją konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) oraz Mirbud. Propozycja wybudowania drogi opiewa na kwotę 254,14 mln zł brutto - podała GDDKiA.

- W ciągu 10 dni od ogłoszenia rozstrzygnięcia przetargu wykonawcy mogą wnieść odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Kolejnym etapem jest przekazanie dokumentów do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenia kontroli postępowania przetargowego. Podpisanie umowy planowane jest na koniec grudnia 2019 r. - dodała.
 
Poniżej informacja o ofertach złożonych w nowym przetargu.
GDDKiA podkreśliła, że ponowny przetarg odbył się na nieco innych warunkach niż poprzedni, który unieważniono w maju. Zmodyfikowany został zakres inwestycji, a kryterium wyboru wykonawcy stanowiła wyłącznie cena, przy ściśle określonych zasadach jakości realizacji inwestycji.

- Decyzja o takich zmianach została podjęta po analizie dotychczasowych postępowań przetargowych. Wykonawcy składający oferty najczęściej w takim samym stopniu spełniali dodatkowe, pozacenowe kryteria, co w efekcie sprowadzało się do tego, że o wyborze najkorzystniejszej oferty i tak ostatecznie decydowała cena - stwierdziła GDDKiA. Obecnie w toku znajduje się też przetarg na przebudowę północnej jezdni trasy na blisko 12-kilometrowym odcinku od granicy państwa do okolic węzła Żary Zachód.

Poprzedni przetarg

Przypomnijmy w poprzednim przetargu oferty otwarto 20 lutego. Główne kryterium oceny ofert miała stanowić cena (55 proc.), a pozostałe dotyczyły m.in. gwarancji, terminu realizacji oraz parametrów technicznych. Wszyscy oferenci zadeklarowali 22-miesięczny termin realizacji oraz 10-letni okres gwarancji.
Budżet GDDKiA ustalono na 303,82 mln zł brutto, a najtańszą ofertę złożyła spółka Strabag Infrastruktura Południe, która wyceniła swoje usługi na 308,20 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Berger Bau Polska, Berger Bau, Max Bögl Polska, Max Bögl Stiftung - 324,76 mln zł

2. Budimex - 326,54 mln zł

3. Porr - 329,51 mln zł

4. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construccion - 332,32 mln zł

Poniemiecka autostrada

Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław.

W 2006 r. oddano do użytku nową, równoległą jezdnię północną, ale kierowcy wjeżdżający do Polski mają wciąż do pokonania „najdłuższe schody Europy”.

DK18 zlokalizowana jest w trzecim drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym - połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Grupa Mirbud wygrała przetarg na przebudowę DK18 do parametrów autostrady

  • Realista 2019-09-30 10:24:12
    Czas najwyższy, po tej drodze jeździ się jak po tarce aż szkoda auta.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.51.151
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!