PARTNERZY PORTALU

Handel i hotele po koronawirusie. Już nigdy nie będzie jak kiedyś

Handel i hotele po koronawirusie. Już nigdy nie będzie jak kiedyś
Dla takich obiektów jak galerie handlowe czy hotele skrupulatna dezynfekcja jest warunkiem wznowienia działalności. fot. Shutterstock

- Powrót do realiów sprzed koronawirusa w przypadku hoteli czy centrów handlowych nie będzie możliwy i zdają sobie z tego sprawę zarówno właściciele, jak i osoby zarządzające tymi obiektami - podkreślił Grzegorz Smereka, wiceprezes spółki Impel System. Pytaniem otwartym pozostaje to, jak będzie wyglądać to, co zaczynamy nazywać nową normalnością.

  • Koronawirus uświadomił wszystkim, jak ważne i potrzebne są procedury przeciwdziałania różnego rodzaju zagrożeniom. Podwyższone standardy sanitarne zostaną z nami nawet wtedy, gdy uda się już zapanować nad pandemią.
  • Od 4 maja w podwyższonym reżimie sanitarnym mogą działać galerie handlowe i hotele. Skrupulatna dezynfekcja jest warunkiem koniecznym do wznowienia ich działalności.
  • Obecnie wszyscy zastanawiają się, jak będzie wyglądać nowa normalność - po ustąpieniu pandemii. Wciąż jest więcej pytań niż odpowiedzi, ale niektórych rozwiązań możemy być już pewni.
Jak podkreślił w rozmowie z portalem WNP.PL wiceprezes Grzegorz Smereka, w ostatnich dwóch miesiącach Impel System obserwuje ogromny wzrost świadomości u klientów.

Zdezynfekowani

- Dostrzegają, że zapewnienie czystości i higieny nie jest złem koniecznym i nie należy tylko skupiać się na niezbędnym minimum, czyli widocznym brudzie. Koronawirus pokazuje, że zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia wymaga o wiele poważniejszych działań - wyjaśnił.
Zaznaczył przy tym, że choć klienci spółki dotychczas korzystali z usług związanych z dezynfekcją, to dopiero koronawirus uświadomił im wagę i cel tych czynności.

- Dla takich obiektów jak galerie handlowe czy hotele skrupulatna dezynfekcja jest warunkiem koniecznym, aby można było wznowić działalność. Dotyczy to również systemów klimatyzacji, gdyż doświadczenia pokazują, że to m.in. cyrkulacja powietrza w zamkniętych przestrzeniach przyczynia się do przenoszenia wirusa - wskazał menadżer.

Konsekwencje pandemii pokazują też, jak wiele obecnie czynników trzeba brać pod uwagę przy organizowaniu pracy biurowej.

Możliwość pracy zdalnej będzie się upowszechniać, a zatem przy współdzieleniu powierzchni biurowych, trzeba będzie odpowiednio planować grafik. Tak, aby zapewnić odpowiednią rotację i możliwość dezynfekcji stanowisk pracy.

Skalę wprowadzonych w ostatnich tygodniach wymogów sanitarnych widzimy też na co dzień, korzystając ze sklepów spożywczych.
Tymczasem, jak podkreślił Grzegorz Smereka, już teraz wiele powierzchni użytkowych planuje i przebudowuje się tak, aby zwiększyć bezpieczeństwo epidemiologicznie.

Na dystans


- Tworzone są wydzielone ciągi komunikacyjne do określonych pomieszczeń, aby ograniczyć kontakty międzyludzkie. Jednocześnie ogranicza się grono osób, które może korzystać z danych przestrzeni tak, aby w przypadku zakażenia koronawirusem móc łatwiej wykryć krąg potencjalnie zagrożonych osób - powiedział wiceprezes.
×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Handel i hotele po koronawirusie. Już nigdy nie będzie jak kiedyś

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!