PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Hotele w miastach rosną jak na drożdżach

Autor: Grzegorz Dyjak
12-09-2019 20:27
Hotele w miastach rosną jak na drożdżach

Szacuje się, około 2 proc. z 18 mln turystów odwiedzających Polskę, to osoby zamożne i co za tym idzie wymagające, jeśli chodzi o bazę hotelową i standard tych obiektów.

fot. Shutterstock

W Polsce sieciowe hotele stanowią około 20 procent bazy hotelowej. Operatorzy krajowi i zagraniczni upatrują w tym szansę na zwiększenie swojej obecności. Niezbędne są jednak nowe kierunki wychodzące poza istniejące standardy w kwestii designu czy aranżacji hoteli. Jest to istotne dla branży, ponieważ zmieniają się nawyki osób, które w tych hotelach nocują.

  • - Wysyp nowych marek na polskim rynku jest ogromny, tylko pytanie, jak ten rynek będzie wyglądał za pięć lat i ile z tych marek pozostanie i będzie odwiedzanych przez gości – mówił Rafał Abramczyk, prezes hotelAG.
  • - Produkty luksusowe zawsze znajdą swój rynek i będą się dobrze sprzedawały. Jest to prestiż zarówno dla samej sieci, jak i dla miasta, który hotel tej klasy może u siebie mieć – oceniał Jacek Stasikowski z grupy Orbis.
  • Obiecującym segmentem tego rynku, który ma duży potencjał, są także hotele, w których goście spędzają nie kilka nocy a wiele miesięcy.
Między innymi o tym, jakie projekty mają największą szansę na sukces i  które lokalizacje cieszą się dyskutowali uczestnicy Property Forum w Warszawie, zorganizowanej przez PTWP. Szacuje się, około 2 proc. z 18 mln turystów odwiedzających Polskę, to osoby zamożne i co za tym idzie wymagające, jeśli chodzi o bazę hotelową i standard tych obiektów.

- Rzeczywiście wysyp nowych marek na polskim rynku jest ogromny, tylko pytanie, jak ten rynek będzie wyglądał za pięć lat i ile z tych marek pozostanie i będzie odwiedzanych przez gości. Z tego też względu nie ryzykujemy i nie wchodzimy w markę, która nie każdemu się może spodobać – mówi Rafał Abramczyk, prezes hotelAG.

Dodaje, że 95 proc. gości w sieci hoteli zarządzanych przez jego spółkę, to przedstawiciele biznesu. Stąd niezbędne są specyficzne rozwiązania, takie jak na przykład szybki internet. – Spełniane oczekiwań gości jest najważniejsze, bo inaczej oni do tych hoteli nie wrócą – mówi Abramczyk.

Adam Konieczny, Development Director Europe w Louvre Hotels Group, podał przykład hotelu Metropol w Krakowie, otwartego pod koniec 2018 roku. To marka odróżniająca się od innych hoteli czterogwiazdkowych ze względu na design.

– Jest on inspirowany słynnym hotelem Metropol w Szanghaju, który powstał w latach 30 ubiegłego wieku. Coraz więcej gości z Chin przyjeżdża do Europy, ale również goście w Europie szukają czegoś innego - mówi Konieczny. Nie wykluczył, że hotele tej marki zostaną otwarte także w Warszawie oraz Gdańsku.

Jacek Stasikowski, Business Development Director na Polskę i kraje bałtyckie w grupie Orbis zwraca uwagę, że powstaje coraz więcej hoteli premium. Firma ma w tej chwili dwa takie hotele w Polsce – w Krakowie i we Wrocławiu.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

8 850 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

414 727 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.