PARTNERZY PORTALU

Intercor i PowerChina ponownie wybrane przez PKP PLK do budowy Rail Baltica

Inwestor planował wcześniej, że do podpisania umowy uda się doprowadzić jeszcze w pierwszym kwartale 2020 r. fot. PKP PLK
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Tomasz Elżbieciak
    Tomasz Elżbieciak
  • Dodano: 14-02-2020 10:00

PKP Polskie Linie Kolejowe - po nakazanej przez Krajową Izbę Odwoławczą ponownej ocenie ofert - po raz drugi rozstrzygnęły przetarg na budowę trasy Rail Baltica na odcinku Czyżew Białystok. Ponownie wybrano ofertę konsorcjum, które poza polską firmą Intercor tworzą dwa podmioty należące do koncernu PowerChina. Decyzja PKP PLK przybliża konsorcjum do pozyskania rekordowego pod względem wartości kontraktu kolejowego za ponad 3 mld zł.

  • Oferta konsorcjum, które tworzy Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia oraz dwie spółki z grupy PowerChina - Stecol Corporation oraz Sinohydro Corporation - opiewa na 3,365 mld zł netto.
  • Po prawomocnym rozstrzygnięciu przetargu całe postępowanie będzie musiało jeszcze pozytywnie przejść kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych.
  • Jak zapowiadały PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h.
Przypomnijmy, że wcześniej - pod koniec stycznia tego roku - Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła część odwołań, dotyczących wygranej w przetargu na budowę odcinka Rail Baltica przez polsko-chińskie konsorcjum. Izba rozpatrywała odwołania dwóch konkurentów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Intercor i PowerChina ponownie wybrane przez PKP PLK do budowy Rail Baltica

  • wieslaw nowak 2020-02-14 18:17:08
    Czas by decydenci z PKP, wypowiedzieli sie dlaczego przyjęto ofertę z tak wysoką ceną, ca 60 milionów zl za 1 km, kiedy tydzień temu PKP podpisało umowy na modernizacje szlaku kolejowego Poznań - Szczecin ze średnią cena ca 20 milionów zl za 1 km My podatnicy mamy prawo poznać uzasadnienie tak wysokich kosztów Swoją drogą twórcy Szprych kolejowych do CPK, przyjeli koszt 1 km ca 50 milionów zl, trasy kolejowej do max 350 km/h również zaakceptowanej przez KE UE Jak sie ma ta oferta do kosztów kalkulacji przyszłej KDP Co do czasu przejazdu 180 km, z Białegostoku do Warszawy w 1,5 godziny przy prędkości 200 km/h, to coś mi tu nie pasuje Chyba ze to tylko wytrych przetargowy i te 200 km/h będzie na kilkunastu kilometrach Czemu nikt nie analizuje tego przetargu i wymagań/założeń kolejarskich Może ta linia będzie ze złota, albo złoto w bonusie
    • Mike 2020-02-16 11:13:19
      Zamiast wysuwać roszczenia i z góry zakładać że to jakiś przekręt to załóż firmę, wystartuj w takim przetargu i wygraj go z ceną 20 mln za 1km. Wiesz jaki byłby dalszy scenariusz? Po pół roku prac (maks. roku) zszedłbys z budowy bo bardziej by się opłaciło zapłacenie kary za zerwanie umowy niż straty na budowie w wysokości 2 mld (patrz przykłady włoskich firm) A ktoś kto by wszedł dokończyć wziąłby od PKP jeszcze o 20% więcej.
    • John 2020-02-16 18:56:06
      Proszę zacząć od zaznajomienia się z zakresem inwestycji. Przeliczanie wartości inwestycji na 1 km toru jest bezsensowny. W przypadku tej inwestycji wszystkie przejazdy kolejowej zostaną zlikwidowane i zastąpione wiaduktami/tunelami ponadto stacja Białystok jest duża stacja, która ostatni raz była modernizowana może w latach 80 (strzelam).
  • Greg 2020-02-14 13:37:58
    Bardzo dobrze. Koniec gadania.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.118.253
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!