PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jest data rozstrzygnięcia przetargu na przekop Mierzei Wiślanej; duże różnice w ofertach

Autor: PAP/rs
09-07-2019 13:38
Jest data rozstrzygnięcia przetargu na przekop Mierzei Wiślanej; duże różnice w ofertach

Ceny zaproponowane przez inwestorów wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,4 mld zł.

Fot. materiały MGMiŻŚ

W poniedziałek 15 lipca w Gdyni zostanie przedstawiona informacja na temat rozstrzygnięcia przetargu na przekop Mierzei Wiślanej - poinformował rzecznik resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Michał Kania. Ceny zaproponowane przez inwestorów wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,4 mld zł.

Rzecznik wyjaśnił, że na konferencji prasowej, Urząd Morski w Gdyni poinformuje, "która oferta jest najlepsza" i jakie dalsze kroki będą podejmowane.
W piątek podczas Konwencji Programowej PiS i Zjednoczonej Prawicy w Katowicach minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk podał, że za tydzień zostanie rozstrzygnięty przetarg na przekop Mierzei Wiślanej.

"Już za tydzień rozstrzygniemy przetarg - niezwykle ważnej dla nas inwestycji - czyli budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Za tydzień wybierzemy już wykonawcę na realizację tej inwestycji" - mówił wówczas minister.

Pod koniec maja otwarto oferty od potencjalnych wykonawców nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym. Wpłynęło siedem ofert, ale pod uwagę jest branych tylko sześć. Turecka Kolin Insaat Turizm Sanayi VE TIC zaznaczyła, że jej oferta jest testową i wpisała kwotę 1 zł. Jak wyjaśnił Urząd Morski w Gdyni ta propozycja nie stanowi jednak oferty w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ceny zaproponowane przez pozostałych inwestorów wahają się od ponad 992,2 mln zł do 1,4 mld zł. Resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej na realizację pierwszej części inwestycji, czyli budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego oraz sztucznej wyspy chciał przeznaczyć ponad 718 mln zł.

Według resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej budowa nowej drogi wodnej ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (11)

  • niePISmienny 2019-07-09 13:46:11
    To nie kanał żeglowny, tylko przepompownia funduszy do kasy partyjnej. Użyteczność kanału jest zerowa, nadawac się będzie dla jachtów, żaglówek i barek ale nie ma pełnomorskich statków o zanurzeniu poniżej 5 metrów (z ładunkiem). Dodatkowo - zniszczy środowisko i będzie bardzo drogi w utrzymaniu (ale to akurat pewnie zaleta - będzie więcej kasy dla krewnych i znajomych).
    • Wania 2019-07-09 14:21:59
      Ruski śmieciu przeprowadź się do Królewca to dopiero zobaczysz jak tam dbają o ekologie.
    • Batory 2019-07-09 14:29:13
      Jak najszybsze trzeba przekopać mierzeję. Rosja od Iwana Grożnego nie potrafi działać konkurencyjnie a jedynie siłowo. A konkurencja jest potrzebna i nam i Rosji. Może wreszcie się zmieni i zeuropeizuje!
    • wieslaw nowak 2019-07-09 17:22:47
      Widać jak niski jest obecny poziom nauczania i czytania ze zrozumieniem, a nie klepanie i powtarzanie bzdur Duże cztery polskie porty sa wstania przyjąć statki max oceaniczne, które przejdą przez cieśninę Bełt Elbląg ma być portem dla statków głównie przybrzeżnych, bałtyckich i morza Północnego Być może w Elblągu wybudują przystań wojenną dla równowagi dominacji rosyjskiej w zalewie Wiślanym I to wystarczy by zainwestować nie jeden miliard Czas na budowę portu w Kołobrzegu, np z kolejnym morskim terminalem gazowym
    • KINOL 2019-07-10 15:05:31
      A SŁYSZAŁEŚ BARANKU O ROZŁADUNKU STATKÓW PEŁNOMORSKICH NA MORZU, PO CO CHCESZ SIE PCHAĆ DO ELBLĄGA TAKIMI WIELKIMI STATKAMI ?
    • DAREK 2019-07-10 15:12:17
      A SŁYSZAŁES BARANKU O ROZŁADUNKU STATKÓW PEŁNOMORSKICH NA MORZU ? PO CO CHCESZ PCHAĆ TE STATKI DO ELBLĄGA. MOŻNA NOWOCZESNYMI BARKAMI ! ALE TO TRZEBA WIEDZIEĆ I ROZUMIEĆ.
  • artek 2019-07-09 14:58:09
    NiePISmienny ma rację. Kanał ma być pogłębiony do 4 metrów, a statki oceaniczne mają 12-15 metrów zanurzenia. To co tam będzie wpływać - barki? I jeszcze to ubliżanie od agentów. Żenada.
    • Xawery 2019-07-09 18:14:49
      Przecież tam nie mają wchodzić statki oceaniczne. Zresztą co tłumaczyć ignorantowi?
      • artek 2019-07-09 20:54:26
        A co ma tam wpływać? Czy barki teraz nie mogą żeglować po kanale? Do czego był on Niemcom potrzebny? Czy to nie jest tak, jak podejrzewam, że przez wieloletnie zaniechania kanał nie nadaje się nawet dla łódek? A co z plotkami o bazie dla wojska - ma tam wpływać okręt czy łódź podwodna? Taki niszczyciel klasy "Gravely" z rakietami Tomahawk ma zanurzenie 9-ciu metrów.
    • DAREK 2019-07-10 15:10:45
      A SŁYSZAŁES BARANKU O ROZŁADUNKU STATKÓW PEŁNOMORSKICH NA MORZU ? PO CO CHCESZ PCHAĆ TE STATKI DO ELBLĄGA. MOŻNA NOWOCZESNYMI BARKAMI ! ALE TO TRZEBA WIEDZIEĆ I ROZUMIEĆ.
      • artek 2019-07-11 05:55:20
        To odpowiedz, gdzie te statki rozładujesz? W Braniewie czy nowo wybudowanym porcie? Gdzie ten port ma powstać i ile kosztować? To ile wyniesie całkowity koszt przekopu? Zresztą przekop, a remont kanału w Elblągu to dwie różne inwestycje. Nie trzeba robić pierwszej inwestycji, jeśli druga ma służyć jedynie celom turystycznym, rejsom jachtów i kajakarzom, jak chcą tego internauci. P.S. Do Elblążan: napiszcie w jakim stanie jest obecnie kanał, co przeszkadza na korzystaniu barek dzisiaj - o ile w ogóle tam nie pływają?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.209.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

22 742 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

304 358 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.