PARTNERZY PORTALU

Kolej do Centralnego Portu Komunikacyjnego ma dać nową jakość

W ramach kolejowej części CPK mają powstać linie prowadzące z 10 kierunków do CPK i Warszawy fot. PKP PLK
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Tomasz Elżbieciak
  • Dodano: 31-08-2019 12:00

Przewidziany na obecną perspektywę unijnego budżetu program modernizacji linii kolejowych wkroczył w kluczową fazę realizacji. Towarzyszą mu trudności związane ze wzrostem kosztów, kondycją firm budowlanych oraz brakiem potencjału wykonawczego. Czy zatem plany budowy aż 1600 km nowych linii kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego należy oceniać sceptycznie?

  • Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK, w rozmowie z portalem WNP.PL podkreślił, że komponent kolejowy tego potężnego przedsięwzięcia ma zostać precyzyjnie przygotowany.
  • Ma to pozwolić branży budowlanej na zgromadzenie odpowiedniego potencjału wykonawczego, a także wykorzystanie najnowszych technologii.
  • Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego jest szansą dla branży na potężny skok innowacyjny, który będzie oparty na przewidywalnej polityce inwestycyjnej państwa - wskazał Wild.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (7)

Do artykułu: Kolej do Centralnego Portu Komunikacyjnego ma dać nową jakość

  • pasażer 2019-09-23 14:49:21
    według zielonych świat przestanie istnieć ( ludzie ) za 11 lat !!! więc nie rozumiem po co mamy budować te lotnisko. nie będzie komu latać oprócz tego samoloty wytwarzają potężne ilości CO2. już się mówi w tej chwili o zmniejszaniu ilości lotów.
  • WIESLAW NOWAK 2019-09-02 17:18:11
    Panie Ministrze od ponad roku wspieram pana działania Wiadomo, iż marzenia inspirują do działania, ale muszą być realne Dobrze ze już teraz wydłużono czas realizacji Życie pokazuje, iż niezwłocznie należy gruntownie wzmocnić sektor kopalniany, właścicielsko przejmując go, jako skarb narodowy Znacząco należy wzmocnić krajowe wytwórstwo materiałów budowlanych i stali z zapewnieniem właściwej polityki cenowej Należy powołać kolejne podmioty wykonawstwa budowlanego, tak by co najmniej połowa była w rękach skarbu państwa, tworząc zdrową konkurencję, tym samym przeciwdziałać obecnej patologii w postaci zmowy cenowej Pierwszy etap do czasu uruchomienia CPK został już nakreślony, choć bym go powiększył o inwestycje niezbędne, nawet na starcie CPK Oprócz I-ego odcinka KDP z Wawa Zach do Łodzi Widzew i 7 km łącznika kolejowego do CMK wraz ze zjazdami, należy wykonać zjazdy na linie 11 do Łowicza i dalej Poznania, Bydgoszczy W drogownictwie oprócz zapowiadanego dobudowania trzeciego pasa ruchu na A2 z Konotopa / S2 do Strykowa / A1, należy wybudować 40 km odcinek S50 z Grójca / S7 przez Mszczonów / S8 do węzła CPK / A2 Przed podjęciem decyzji o budowie kolejnych 1500 km nowych tras, należy dokonać prawdziwej konsultacji społecznej i wnikliwych analiz efektywności jak i opłacalności do propozycji gruntownej modernizacji Póki co nikt nie określił przybliżonego kosztu budowy tras KDP , czy modernizacji do prędkości choćby max 200 km/h Obecnie zorganizowani wykonawcy żądają za modernizację już 50 milionów zł za 1 km trasy dwutorowej zelektryfikowanej, przez pola To ile wycenią za budowę w nowym śladzie trasy do 250 - 300 km/h max z nieznaną prędkością podróżną Ile pan przewiduje, zważywszy iż oddana w Maroku nowa trasa KDP do 350 km/h, kosztowała ca 27 milionów zł za 1 km Relatywnie tanio, czyżby Król Maroka surowiej karał za złodziejstwo i oszustwa
  • Jan z kolna 2019-09-01 22:45:15
    Kto to planował!? Jakiś niepokolei.A gdzie połączenia wschód i zachód w północnej części oraz w środku i na południu kraju ,a także gdzie połączenia północ południe w zachodniej części ,w centrum i na wschodzie .?!! ChodZi oczywiście o bardzo szybkie połączenia.A potem o połączenia z powiatami i gminami .Bez tego ,to jest rodzaj demagogii i budowa dla sztuki i dla bogacZy kosztem większości podatników .A i tak nic gospodarczo to nie wniesie ,powodując tylko straty.Wnuki was ponadto przeklną.Nikt nie może na świecie masowo poruszać się samolotami ,znaczy większość społeczności świtą na tonie stać .Nie stać na to także planety ,to ja zniszczy !Chyba że to plan ewakuacji kraju do Afryki a imigracji jego ludzi z częścią Chińczyków....
  • Maks 2019-08-31 22:51:30
    A świstak siedzi i zawija... ile lat można słuchać tych bzdur o CPK, teraz już kolej dokładają czekam na statki i kanały. Bzdura totalna, bez szans na realizacje. Kto ma i dokąd latać? Kto i z czego ma to finansować? Chłopcy w krótkich spodniach się grubo bawią, Pan Mikołaj ustawia rodzine i kumpli.... papka dla mas
    • deeleek 2019-09-02 02:02:18
      Nie, no lepiej się położyć i nic nie robić. Tak najwygodniej - już takie rządy mieliśmy, zapomniałeś? Ja temu projektowi życzę jak najlepiej i wierzę, że się uda.
  • puławiak 2019-08-31 21:57:43
    szkoda że LK nr 68 jest jedno torowa i tylko 120 km/h

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!