PARTNERZY PORTALU

Kraków ma zastrzeżenia do kolei planowanej do CPK

Kraków ma zastrzeżenia do kolei planowanej do CPK
Centralny Port Komunikacyjny - według rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną. fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/TE
  • Dodano: 06-03-2020 11:59

Kraków dostrzega potencjał CPK dla rozwoju kraju, ale nie zgodzi się na przebieg planowanych w ramach tej inwestycji linii kolejowych, który koliduje z interesami miasta i mieszkańców – poinformował w piątek zastępca prezydenta Krakowa ds. zrównoważonego rozwoju Jerzy Muzyk.

"Dostrzegamy walor całej inwestycji w sensie rozwoju gospodarczego państwa i Kraków jak najbardziej przychyla się do koncepcji realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Uważamy, że jest on potrzebny. Natomiast co do kwestii przebiegu linii kolejowych, które miałyby kolidować z inwestycjami miejskimi oraz przede wszystkim z oczekiwaniami mieszkańców, w jaki sposób chcemy gospodarować przestrzenią w Krakowie, mówimy zdecydowane nie" - powiedział Muzyk.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Kraków ma zastrzeżenia do kolei planowanej do CPK

  • wieslaw nowak 2020-03-07 15:12:31
    Wydaje się ze Kraków najwięcej skorzysta na tym projekcie, przy najmniejszych społecznych stratach Od lat proponuje by uzupełnić brakujący południowy odcinek gierkowskiej CMK, poprzez wybudowanie w kształcie trójnogi, w KDP a/ 37 km odcinek w nowym śladzie od CMK do Olkusza Zach, ze stacją b/ 25 km odcinek w nowym śladzie, Olkusz Zach - Zabierzów c/ 12 km odcinek wzdłuż obecnej trasy kolejowej, od Zabierzowa do Krakowa Łobzów z przystankiem dla terminalu lotniczego Balice w Krakowie Mydlniki i dalej zmodernizowanym obecnymi torami do Krakowa Gl Jako trzecie ramie KDP to budowa, 31 km odcinek wzdłuż obecnych śląskich tras kolejowych od Olkusza Zach do Katowic Szopienice i dalej zmodernizowanym obecnymi torami do Katowic Takie rozwiązanie sprawi znaczne zwiększenie prędkości i skrócenie czasu podróży ze stolicy i CPK do Katowic i Krakowa, oraz miedzy tymi dwoma południowymi miastami Zamiast protestować, to lepiej zabiegać by wybudowano te odcinki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.65.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!