PARTNERZY PORTALU

Lublin spodziewa się boomu w budowie centrów handlowych

Niespełna 350-tysięczny Lublin przeżywa prawdziwe handlowe oblężenie. Najemcy i klienci będą mieli z czego wybierać, bo plany na najbliższe 2-3 lata zakładają budowę nawet siedmiu dużych centrów. Ich realizację szykują tacy rynkowi potentaci jak: Atrium European Real Estate, Centrum Development & Investment, Echo Investment, IKEA, Immofinanz, Rank Progress oraz Segece.

- Obecnie w samym Lublinie nasycenie powierzchnią handlową przekracza 440 tys. mkw. na tysiąc mieszkańców. To wynik poniżej średniej dla kategorii miast Polski o podobnej wielkości (200-400 tys.), która wynosi 502 mkw. Dla porównania w Toruniu wskaźnik ten wynosi 567 mkw., w Częstochowie 539 mkw., a w Radomiu 529 mkw. - mówi Patrycja Dzikowska z Jones Lang LaSalle.

Nowoczesny handel w Lublinie to 154 tys. mkw. powierzchni w ośmiu obiektach. Wkrótce na handlowej mapie miasta może pojawić się dodatkowo ponad 350 tys. mkw. - Przez ostatnie kilka lat w mieście nic się nie działo. Kryzys zamroził wiele planowanych inwestycji, a teraz deweloperzy szykują się do prawdziwego wyścigu zbrojeń - uważa Patrycja Dzikowska.

O tym, kto wyjdzie z niego zwycięsko, jak zwykle zadecydują najemcy, a na kolejnym "ogniwie łańcucha" - klienci, którzy wybiorą galerie z ofertą handlową dopasowaną do ich potrzeb. - Szansę na realizację mają góra dwa najlepiej przemyślane i zaplanowane projekty. Przy obecnych warunkach rynkowych zapewnienie wysokiego stopnia komercjalizacji obiektu i uzyskanie finansowania to decydujące kryteria powodzenia, a ich spełnienie w świetle ambitnych planów deweloperów nie będzie łatwe - dodaje. Czytaj więcej

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lublin spodziewa się boomu w budowie centrów handlowych

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.33.158
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!