PARTNERZY PORTALU

Marcin Horała: jesteśmy otwarci na rozmowy o liniach kolejowych w ramach CPK

Marcin Horała: jesteśmy otwarci na rozmowy o liniach kolejowych w ramach CPK
Marcin Horała przyznał, że Strategiczne Studium Lokalizacyjne wzbudziło szereg kontrowersji Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 05-03-2020 20:04

Jesteśmy otwarci na rozmowy, zmianę wariantów korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego - zapewnił w czwartek pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała przedstawicieli samorządów, którzy krytykują proponowane przez CPK trasy.

  • Marcin Horała przyznał, że Strategiczne Studium Lokalizacyjne wzbudziło szereg kontrowersji i niepokój, które jego zdaniem wynikają z najczęściej z nieporozumienia.
  • Do 10 marca zbieramy uwagi. Na dziś z całego kraju wpłynęło ich 10 tys. One zostaną przeanalizowane. W ciągu kilku miesięcy, prawdopodobnie przedstawimy rozwinięcie SSL - powiedział Horała.
  • Po zakończeniu konsultacji SSL, chcielibyśmy mieć uzgodnione korytarze transportowe, czyli pasy ziemi o szerokości kilkunastu, nieraz kilkudziesięciu kilometrów, w ramach których gdzieś przebiegną linie kolejowe - dodał.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Marcin Horała: jesteśmy otwarci na rozmowy o liniach kolejowych w ramach CPK

  • wieslaw nowak 2020-03-06 11:32:39
    Panie Ministrze Dobrze ze chociaż Wy jesteście otwarci na społeczne sugestie przy wyznaczeniu przebiegu tras kolejowych, tzw. szprych do piasty, planowanej budowy CPK Zakres prac jest ogromny, ale zrozumiałe jest przedstawienie wizji rozwoju polskiego kolejnictwa na najbliższe dziesięciolecia Uwzględniając obszar i kształt Polski, a co najistotniejsze, gwiaździste położenie milionowych aglomeracji wobec CPK i stolicy, należy uwzględnić wybór kierunków i przebiegu tras KDP oraz jej max prędkość i częstotliwości postojów przy uwzględnieniu efektywności Druga ważną decyzją, jest wyznaczenie kolejnych tras na bazie obecnej i modernizowanej sieci kolejowej z niezbędnymi nowymi odcinkami, łączących CPK z miastami średniej wielkości wraz ze sprawnym systemem dowozu kolejowym czy PKS, z małych miast i obszarów lokalnych Zadania należy podzielić na niezbędne nowe inwestycje, modernizacje, tak by z chwilą otwarcia CPK, system sieci kolejowych działał sprawnie i pokrywał prawie cały obszar Polski i dużych ośrodków miejskich z sąsiednich krajów W następnych etapach można budować nowe odcinki wraz z modernizacjami wielu istotnych szlaków kolejowych, tak by skracać czas dojazdu do CPK, jak i miedzy ośrodkami regionalnymi czy lokalnymi Do otwarcia CPK, należy wybudować 115 km odcinek KDP z Warszawy Zach do Łodzi Widzew z terminalem kolejowym CPK wraz z 7 km łącznikiem do CMK i zjazdami do linii nr 1 oraz zjazdami z KDP do linii 12 dla kierunków do Poznania, Bydgoszczy, Piotrkowa Tryb, Poza ta sztandarową inwestycją, należy wieleset km torów zmodernizować do max 200 - 160 km/h i wybudować kilka łączników pozwalających wytrasować nowe trasy kolejowe, np a/ 2 km łącznik z CMK do linii 12 w kierunku Mszczonowa dla Radomia b/ 2 km łącznik w Opocznie z CMK w kierunku Tomaszowa Maz i Łodzi, CPK c/ 2 km łącznik z Warszawy Wsch do linii wileńskiej dla kierunku do Białegostoku d/ 12 km łącznik z linii błońskiej w Koptów/Błonie do CPK e/ wybudowanie 4 km tunelu z Łodzi Fab. do Kaliskiej dla kierunku Kalisz i Wrocław Chwała wam, jeśli do uruchomienia CPK zdążycie wybudować potrzebne trasy 75 km odcinek CPK - Wyszogród - Płock 92 km południowy odcinek "Y" wydłużenia CPK do Krakowa i Katowic /37 + 25 km w nowym śladzie CMK/Wilków -Olkusz Zach - Zabierzów/ oraz 32 km wzdłuż obecnych torów, Olkusz Zach - Katowice Szopienice/ Powodzenia w terminowej realizacji

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.187.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!