Velux wyprzedza cele określone w Fit for 55

Velux wyprzedza cele określone w Fit for 55
Zielona transformacja wzmacniają konkurencyjność firm. Nz. fabryka Velux w Namysłowie. Fot. Velux

Są pierwsze reakcje przedsiębiorstw na ogłoszony przez Komisję Europejską w połowie lipca pakiet zmian legislacyjnych dotyczących ochrony klimatu „Fit for 55”. Nie czekając na wdrożenie regulacji, działania na rzecz ograniczenia emisji podejmuje grupa Velux, w tym polskie jej spółki.

  • Velux ujęła w nowej strategii zrównoważonego rozwoju zadania, które wyprzedzają cele określone w pakiecie Fit for 55. W ten sposób chce też inspirować inne przedsiębiorstwa, przede wszystkim swoich dostawców i kooperantów, wychodząc zarazem naprzeciw oczekiwaniom  klientów.
  • Narzucenie sobie „ambitnego celu redukcji emisji CO2 powoduje wykreowanie w firmie szeregu innowacyjnych projektów”, ocenia Velux. W ten sposób można wdrożyć nowoczesne materiały, dokonać przeglądu procesów pod kątem ich efektywności i oszczędności energii, co prowadzi do wzmocnienia przedsiębiorstwa na rynku.
  • Ponieważ proekologiczna transformacja odbywa się w całych łańcuchach zakupowych, te polskie firmy, które nie poddadzą się w odpowiednim momencie zielonej transformacji, mogą z nich wypaść jako dostawcy produktów.
Swoje działania grupa Velux, producent stolarki budowlanej, głównie okien dachowych, ujęła w nowej strategii zrównoważonego rozwoju. Jak podkreśla zarząd, kreśli w nim zadania wyprzedzające cele określone w pakiecie Fit for 55, szczególnie to, że do 2030 r. emisyjność gospodarki europejskiej zmniejszy się o co najmniej 55 proc., względem 1990 r.

Kreśląc zadania klimatyczne dla siebie Velux chce też inspirować inne przedsiębiorstwa, przede wszystkim swoich dostawców i kooperantów, by podjęły ambitne zadania dekarbonizacji własnego śladu działalności.

Firma nie ukrywa, że realizując działa proklimatyczne dba także o swoją konkurencyjność, bo oczekiwania klientów i pracowników związane z jej zaangażowaniem się firmy na rzecz ochrony klimatu stale rosną.

Czytaj także: Polska zadowolona z części pakietu Fit for 55, ale chce też dyskusji

Strategia

Strategia zrównoważonego rozwoju (SZR) składa się z trzech filarów.

Pierwszym jest uzyskanie neutralności emisyjnej do 2030 r. Wiąże się to m.in. z przeglądem wszystkich procesów, surowców używanych w produkcji, ograniczeniem o 30 proc. służbowych podróży lotniczych, zamianą floty samochodowej na bezemisyjną, czy z zakupem energii elektrycznej w 100 proc. z odnawialnych źródeł.

Drugim filarem jest zobowiązanie redukcji o 50 proc. śladu węglowego wszystkich produktów firmy Velux. To wymaga podjęcia współpracy z kluczowymi dostawcami w łańcuchu dostaw.

Trzecim filarem nowej SZR grupy jest zobowiązanie jej spółek do zneutralizowania historycznego śladu węglowego, co nazwano dożywotnią neutralnością węglową.

Patrz też: Velux debiutuje w Zielonym Indeksie

- Oprócz dojścia do neutralności emisyjnej, w naszej przyszłej działalności operacyjnej i we współpracy z organizacją ekologiczną WWF (Światowy Fundusz na rzecz Przyrody) będziemy realizować zadania, które pochłoną z atmosfery ziemskiej przeszło 5 mln ton CO2, co odpowiada całemu historycznemu śladowi węglowemu firmy Velux - wyjaśnia Jacek Siwiński, prezes Velux Polska.

 

×

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: Velux wyprzedza cele określone w Fit for 55

  • Radosław 2021-08-22 18:35:10
    Ambitnie, ale mam pytanie. ILe Velux ma, będzie miał składowych z CHIN w swoich oknach. To da nam obraz ich ekologii.
  • stawo73 2021-08-22 14:26:30
    Na szczęście zamiast Veluksa można wybrać polskie Fakro - podwójny zysk - pieniądze zostają w polskiej firmie i nie wspiera się wrogiej ideologii.
    • Lol 2021-08-22 18:46:11
      wspierają obecny rząd, czyli ruskich

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.55.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!