Ministerstwo Klimatu: pozostałości po frezowaniu dróg asfaltowych przestaną być odpadem

Ministerstwo Klimatu: pozostałości po frezowaniu dróg asfaltowych przestaną być odpadem
Destrukt asfaltowy, czyli np. pozostałości powstałe przy frezowaniu dróg przestaną być odpadem fot. GDDKiA

Destrukt asfaltowy, czyli np. pozostałości powstałe przy frezowaniu dróg przestaną być odpadem i łatwiej je będzie zagospodarować jako kruszywo służące budowie i remontom dróg czy pasów startowych - wynika z opublikowanego w piątek projektu rozporządzenia resortu klimatu.

W ocenie skutków regulacji dołączonej do projektu rozporządzenia zwrócono uwagę, że dla gospodarki obiegu zamkniętego, w której dąży się do minimalizowania powstania odpadów i zwiększenia ich odzysku, a także ponownego użycia, traktowanie destruktu asfaltowego jako odpadu nie jest właściwe. Jak podkreślono, ok. 95 proc. takiego "odpadu" stanowi kruszywo, z kolei pozostałe 5 proc. to lepiszcze, które obecnie jest wyłącznie asfaltowe.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Ministerstwo Klimatu: pozostałości po frezowaniu dróg asfaltowych przestaną być odpadem

  • .ax 2020-10-04 11:58:23
    Już od dawien dawna tak zwany frez itp.asfalt zrywany jest wykorzystywany ponownie do produkcji asfaltu lub łatania dróg a kamień i piaski do wymiany grontow utwardzania poboczy czy podbudowy chodników. Więc pod tym względem należało by powiedzieć jaśnie szanownym urzędasom ruszcie dupska że stołków i przejedźcie się na pierwszą wieksza budowę. Jedyne co to trza było by zwiększyć karę i kontrolę za niszczenie humusu.
  • Jerzy 2020-10-03 22:47:44
    Zaraz zaraz a przecież pozostałości z frezowania już dawno idą na nowe drogi wiec......co tu nowego?
  • PeReZ 07 2020-10-03 21:15:42
    A kruszywo odzyskane z tzw rozbiórki lub przebudowy drogi np tłuczeń dolomitowy traktują jako odpad. I bądź mądry i pisz wiersze. Sami nie wie a co gdzie z czym się je. Ekolodzy a zapieprzają sami samochodzikami wszędzie świat spada na psy
  • Dawid 2020-10-03 17:52:22
    A od kiedy był odpadem? Od kiedy w Polsce remontuje się drogi to destruks jest wykorzystywany zawsze! Bo jest za cennym kruszcem. Znacznie droższym niż np kamienie płukane.
  • Janusz Polska 2020-10-03 11:35:16
    Do warstwy ścieralnej nie dodają...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.31.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!