Niezrealizowane przetargi kolejowe destabilizują firmy budowlane

Niezrealizowane przetargi kolejowe destabilizują firmy budowlane
Niezrealizowane zgodnie z planem przetargi inwestycyjne destabilizują działalność firm budowlanych Fot. TrackTec
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 08-06-2021 10:00

Od lat drastycznie rośnie różnica między przewozami drogowymi a kolejowymi - na niekorzyść tych drugich. Jednym z powodów jest zbyt wolne tempo realizacji inwestycji mających zmodernizować kolej. Ten rok nie przyniesie istotnej poprawy, a dane po pięciu miesiącach wskazują na załamanie się planów inwestycyjnych PKP PLK - ocenia Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu TrackTec.

  • W 2020 r. samochodami przewieziono 2,3 mld ton towarów - 10,7 razy więcej niż koleją, gdy w 2008 r. różnica ta wynosiła 5,4 raza. Szersze rozwarcie tych nożyc nastąpiło od 2016 r.
  • W każdym kolejnym roku okresu 2020-23 wydatki PKP PLK na inwestycje  powinny wynosić średnio ponad 12 mld zł; tymczasem najlepszy dotychczasowy wynik z 2019 r. to 9,1 mld zł. Od br. rozpoczyna się kolejna unijna perspektywa finansowa, zadania z Funduszu Odbudowy i projektowane inwestycje towarzyszące budowie CPK.
  • Ogłaszane, a niezrealizowane nowe przetargi kolejowe wprowadzają w błąd firmy z branży i destabilizującą ich działalność - z pełnymi konsekwencjami nie tylko dla nich, ale i dla procesu budowania nowej, polskiej kolei.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Niezrealizowane przetargi kolejowe destabilizują firmy budowlane

  • Jaca 2021-06-08 12:28:13
    Witam , Panu Prezesowi się jednak wnioski wypaczyły. Problemem są właśnie realizowane inwestycje kolejowe , a w szczególności ich cel , (albo wręcz strategia). Aby realizować więcej przewozów kolejowych trzeba mieć miejsce na załadunek i wyładunek, czyli bocznice. Każda rewitalizacja i modernizacja linii kolejowej prawie zawsze obejmuje LIKWIDACJE istniejących łącznic kolejowych na danym szlaku lub odcinku. Wystarczy porównać korytarz od Katowice do Tarnowa. E20 Poznań - Warszawa. Wystarczą ortofotomapy sprzed 20 lat i obecne. Skasowano prawie wszystkie bocznice kolejowe na zachód od Krakowa. Nawet przy lotnisku Balice. A o monopolu Cargo na "ostania milę" jakoś Pan nie wspomniał?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.111.79
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!