Dążymy do realizowania wcześniej ustalonej strategii. Chcemy utrzymać pozycję lidera na rynku polskim w każdym sektorze budowlanym, rozwijając usługi FBSerwis i Mostostal Kraków. Ale myślimy także o dalszym poszerzaniu działalności i silniejszej dywersyfikacji - mówi Artur Popko, prezes zarządu Budimeksu, w pierwszym wywiadzie udzielonym mediom po objęciu - w końcu maja - tego stanowiska.
- Budimex planuje uzupełnić strategię w czterech kluczowych segmentach: o ekspansję za granicę, wejście w „zieloną” energię także jako inwestor, silniejsze zaangażowanie w segmencie utylizacji odpadów oraz obecność w nowych obszarach krajowego rynku budowlanego.
- W I połowie br. zmalała liczba ogłaszanych zamówień, co nasiliło walkę cenową wśród wykonawców. Doszedł też problem silnego wzrostu cen materiałów budowlanych, co łącznie nasila obawy, że w mniejszych firmach mogą wystąpić trudności z utrzymaniem dobrej kondycji finansowej.
- Raczej nie należy spodziewać się zrywania kontraktów i spektakularnych zejść z placów budów. W ciągu kilku ostatnich lat inwestorzy publiczni, rozumiejąc wzajemne potrzeby i zależności, w sytuacjach trudnych zaczynają rozmawiać z wykonawcami. Bo w przypadku zerwania kontraktu żadna ze stron nie jest wygrana...