Polska firma tworzy produkty, które pomogą klimatowi

Coraz bardziej wyśrubowane cele klimatyczne to dla Grupy Selena okazja do rozwoju nowych produktów. - Te cele wspieraliśmy wcześniej niż Unia Europejska się na to zdecydowała, ale teraz okazuje się, że musimy zrobić jeszcze więcej. W związku z tym w ciągu kolejnego roku albo półtora Selena wypuści na polski i światowe rynki kolejne produkty wspierające efekt klimatyczny - podkreślił w rozmowie z WNP.PL Krzysztof Domarecki, założyciel i główny akcjonariusz Grupy Selena.

  • - Wszędzie w Europie budownictwo ma dobry moment. Już w zeszłym roku ludzie wrócili do remontów, a deweloperzy - do budowania nowych mieszkań czy budowli komercyjnych, więc popyt jest i spodziewamy się, że on jeszcze "przez chwilę" będzie - zaznaczył Krzysztof Domarecki w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • Jak zaznaczył, Grupa Selena przygotowuje się do akwizycji na rynku europejskim.
  • Te procesy spowalnia jednak pandemia. - Analizujemy różne podmioty, ale idzie to dużo wolniej niż byśmy chcieli - wskazał założyciel i główny akcjonariusz Grupy Selena.



Krzysztof Domarecki odniósł się do dobrych wyników Grupy Selena w pierwszym półroczu 2021 roku.

- Rzeczywiście, mamy znaczny wzrost sprzedaży - rok do roku o 30 proc. To w naszej branży nie zdarza się na co dzień, ale pamiętajmy, że w zeszłym roku mieliśmy efekt pandemii, w związku z tym my na ten przyrost patrzymy spokojnie w kategoriach kilkuletnich; ale wciąż to jest wzrost dwucyfrowy - ocenił Krzysztof Domarecki.

Jak zauważył, sytuacja na rynku powoduje, że nie da się uciec od wzrostu cen materiałów budowlanych. Wskazał na kilka głównych powodów, które o tym decydują.

- Rynek materiałów budowlanych podlega bardzo dużej presji cenowej - ze względu na to, że czynniki kosztotwórcze doyczące wytwarzania i transportu materiałów budowlanych uległy bardzo dużym zniekształceniom, wynikającym - po pierwsze - z deficytu niektórych surowców na świecie, po drugie - ze wzrostu kosztów transportu, a po trzecie - również z wykorzystywania przez wielkie koncerny chemiczne swojej pozycji quasi-monopolistycznej na globalnych rynkach. To powoduje, że nikt nigdzie na świecie nie jest w stanie uciec od wzrostu kosztów materiałów budowlanych i kreuje to bardzo duże napięcia na rynku - powiedział założyciel i główny akcjonariusz Grupy Selena.

Jak dodał, wzrost cen jest związany również z bardzo dużym wzrostem popytu.

- Wszędzie w Europie budownictwo ma dobry moment. Już w zeszłym roku ludzie wrócili do remontów, a deweloperzy - do budowania nowych mieszkań czy budowli komercyjnych, więc popyt jest i spodziewamy się, że on jeszcze "przez chwilę" będzie - zaznaczył Krzysztof Domarecki.

Grupa Selena przygotowuje się również do akwizycji na rynku europejskim. Jak podkreślił jej założyciel i główny akcjonariusz, chodzi o producentów materiałów budowlanych, choć nie tylko z branży chemii budowlanej.

- Jesteśmy w procesie analitycznym dotyczącym kilkunastu podmiotów w różnych częściach Europy. Nie spodziewaliśmy się, że jednak w zakresie M&A, czyli przejęć, pandemia znacznie spowalnia procesy zarówno po stronie przeprowadzenia poszczególnych elementów badań, jak i również po stronie decyzyjnej i po stronie wyceny. W związku z tym analizujemy różne podmioty, ale idzie to dużo wolniej niż byśmy chcieli - powiedział Krzysztof Domarecki.

Jak zaznaczył, Selena wspierała cele klimatyczne nawet wtedy, kiedy nikt o nich jeszcze głośno nie mówił i nie były one zdefiniowane. Dlatego program Fit For 55 jest dużą szansą na rozwój kolejnych produktów.

- My, jako Selena, z czego wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy, redukcją emisji CO2 zajmujemy się już 30 lat. Należymy do grupy firm, która materiały izolacyjne rozwija od lat 90, a kolejne generacje pian montażowych, które wprowadzaliśmy na rynki światowe, służyły właśnie redukcji zużycia ciepła, a więc jednocześnie redukcji CO2. Te cele wspieraliśmy wcześniej niż Unia Europejska się na to zdecydowała, ale teraz okazuje się, że musimy zrobić jeszcze więcej. W związku z tym w ciągu kolejnego roku albo półtora Selena wypuści na polski i światowe rynki kolejne produkty wspierające efekt klimatyczny - zapowiedział Krzysztof Domarecki.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska firma tworzy produkty, które pomogą klimatowi

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.52.167
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!