Po unieważnieniu postępowania na budowę odcinka trasy S1 Mysłowice - Oświęcim, GDDKiA wysłała zaproszenie do udziału w negocjacjach do wykonawcy, u którego planuje zamówić z wolnej ręki budowę fragmentu tego odcinka. Dałby on połączenie innych odcinków budowanej trasy z istniejącymi drogami.
- "Do konsorcjum firm Porr i Mota-Engil Central Europe wysłaliśmy zaproszenie do udziału w negocjacjach" - podała we wtorek GDDKiA.
- "Rozmowy będą dotyczyć możliwości udzielenia zamówienia z wolnej ręki na budowę fragmentu S1, pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia, który sąsiaduje z realizowanym przez konsorcjum odcinkiem S1 Oświęcim - Dankowice" - dodała.
- Jak wyjaśniał w lutym br. prowadzący postępowanie katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, celem jest zapewnienie funkcjonowania kolejnych dwóch odcinków przyszłej S1, od Oświęcimia do Bielska-Białej, po ukończeniu na nich prac w 2023 r.