PARTNERZY PORTALU

Powstanie nowy odcinek autostrady A1

Powstanie nowy odcinek autostrady A1
Waldemar Buda (fot. twitter.com/MFIPR_GOV_PL)
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/AT
  • Dodano: 30-08-2021 17:46

Komisja Europejska wraziła zgodę na dofinansowanie ze środków unijnych ostatniego odcinka autostrady A1 w Polsce od Częstochowy do Tuszyna - poinformowało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Wsparcie wyniesie ok.1,7 mld zł.

Jak zaznaczył wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda dzięki staraniom MFiPR Komisja Europejska zatwierdziła wniosek o unijne dofinansowanie budowy autostrady A1 od obwodnicy Częstochowy do Tuszyna. Wsparcie z UE na budowę ponad 80-km odcinka drogi wyniesie blisko 1,7 mld zł.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (9)

Do artykułu: Powstanie nowy odcinek autostrady A1

  • Majkiel 2021-08-31 19:41:07
    No to teraz można sobie pofolgować i rozjechać więcej unijnej kasy zamiar swojej. Ta droga dodatkowo zarabia na swojej budowie - fenomen- nieskończona autostrada a tu pare milionów przychodu miesięcznie. Podobno odcinkowy pomiar prędkości wyłapał 100tys wykroczeń w pierwszym miesiącu. Policzcie sobie ile to kasy według własnej średniej wysokości mandatu. Jak by nie było to jest to minimum 100tysx100zl co daje 10 baniek!!! A kierowcy płaca i tracą zdrowie
  • CIEKAWY 2021-08-31 17:34:39
    miesiąc temu słyszałem że znikł ostatni odcinek gierkówki .to w końcu A1 jest gotowa czy nie ?
  • Kaładze Dżon 2021-08-31 10:44:01
    To co wyprawiaja na tym odcinku z ludzmi to wstyd i skandal na cały świat. Lepiej jest nawet w Wietnamie i Laosie ! TAM NIC SIE NIE DZIEJE ! 2022 ? To może w całości przejezdny bedzie w prędkości 60 km/h W Czechach przez zwężone odcinki można jechać z prędkością 90km/h to ssamo Słowacja ( okolice Bratysławy czy Węgry. DRAMAT
  • wybitny ekspert 2021-08-30 23:09:14
    Wprowadzanie w błąd! Nic nowego nie powstanie, bo ta droga już istnieje tylko dwujezdniowa trasa jest przebudowywana do standardów autostradowych. Przebududowa ma się zakończyć w przyszłym roku a sugerują jakby coś miało być od zera realizowane...
  • Damian 2021-08-30 22:19:25
    Jakby nie Pan Gierek to jeszcze byśmy przebiegu drogi nie wyznaczyli. W Chorwacji w takim samym czasie jak przebudowa gierkowki wybudowano 11 tuneli i kilkaset km autoatrady a nie była w UE . Ale tempo - szok
    • Paws 2021-08-31 06:05:19
      Chiny tez nie sa w UE i buduja tam 12000 km autostrad rocznie. Jakim cudem bez unijnych dotacji? Tak sie w ogóle da?
      • marek11 2021-09-01 13:51:41
        No właśnie że nie są w UE to można tak szybko...a u nas badania terenu takie, siakie, natura 2000, przejścia dla zwierząt, samo napisanie projektu do UE o dofinansowanie, to tony papieru, kontrole, komitety sterujące audyty....itd. Tam tego wszystkiego nie ma i to kolejna rzecz...nie muszą liczyć się z ludżmi których wysiedlają.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.117.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!