PARTNERZY PORTALU

Rail Baltica. Przed KIO wygrało doświadczenie

Rail Baltica. Przed KIO wygrało doświadczenie
Budowa Rail Baltiki na wysokości Małkini Górnej, odcinek Sadowne-Czyżew, lipiec 2019 r. Fot. Mat. pras. PKP PLK/Tomasz Nizielski
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 26-07-2020 16:00

Wybór polsko-chińskiego konsorcjum do przebudowy odcinka Czyżew-Białystok trasy kolejowej Rail Baltica został trzykrotnie oprotestowany przed Krajową Izbą Odwoławczą. Nawet jak na polskie warunki to sporo. O tym, co ostatecznie przeważyło, mówi w rozmowie z WNP.PL Piotr Kunicki, partner w firmie prawniczej DWF Poland.

  • Odcinek Rail Baltiki Czyżew-Białystok przebuduje konsorcjum Intercor/Stecol/Sinohydro. Od rozstrzygnięcia przetargu do podpisania umowy upłynęło ponad pół roku. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej.
  • Kluczowe dla jej wygrania było wskazanie na doświadczenie Intercoru zdobyte podczas prac w ramach kontraktu E75 Sadowne-Czyżew oraz okoliczność, że zamawiający wymagał wykazania się realizacją robót jako takich, pewnego zakresu prac budowlanych, a nie całego kontraktu.
  • Mecenas Piotr Kunicki trzykrotnie reprezentował przed KIO w trakcie projektu lidera konsorcjum - Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Rail Baltica. Przed KIO wygrało doświadczenie

  • wieslaw nowak 2020-07-28 11:00:11
    Od dawna właściwe państwowe służby kontrolne winne przyjrzeć sie temu kontraktowi Kontrakt zakłada modernizacje prostego szlaku dwutorowego, biegnącego przez pola, za 60 milionów zl / 1 km, gdzie tegoroczna umowa na modernizacje pary torów na szlaku Poznań - Szczecin, wyceniono ca 25 milionów zl / 1 km Z czego ta trasa ma być zbudowana To nie jest tylko cena wykonawcy, ale i założeń PKP Ponadto, jak mają wybudować KDP w nowym śladzie, zakładając 40 - 50 milionów zl za 1 km, kiedy modernizacja ma kosztować 60 milionów zl za 1 km Sami oceńcie
  • Ozon 2020-07-27 06:57:44
    Rozmowa z której nie dowiesz się niczego konkretnego. Ot, reklama kancelarii.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.252.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!