Resort infrastruktury w 2022 idzie w drogi. Minister: wyzwaniem Pakiet Mobilności i susza

Resort infrastruktury w 2022 idzie w drogi. Minister: wyzwaniem Pakiet Mobilności i susza
- Kontynuowane będą prace nad projektem ustawy o inwestycjach w zakresie przeciwdziałania skutkom suszy, która ma zostać przyjęta w 2022 r. - zapowiada minister Andrzej Adamczyk. PTWP
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sierak
    Adam Sierak
  • Dodano: 01-01-2022 12:00

Według ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka podstawowym frontem działań w 2022 roku będzie infrastruktura drogowa. W realizacji są już inwestycje na kwotę ponad 83 mld zł, a przetargi na kolejne, wartości  13,4 mld zł, są już rozpisane. Nie zabraknie też środków na rozwój transportu kolejowego,  lotnictwa (głównie CPK) oraz rozwiązań dronowych. W rozmowie z WNP.PL minister  Adamczyk zapowiada też działania prawne mające na celu ograniczenie niekorzystnych dla sektora transportu skutków wejścia w życie Pakietu Mobilności, a także walkę z suszą.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

  • Obecnie w realizacji jest 99 zadań inwestycyjnych z Programu Budowy Dróg Krajowych oraz 15 obwodnic z Programu Budowy 100 Obwodnic. Szykowane są następne projekty.
  • W Nowym Roku zostanie przyjęta ustawa o inwestycjach w zakresie przeciwdziałania skutkom suszy - zapowiada minister Adamczyk.
  • Do końca 2022 r. zostanie też przyjęta ustawa wspierająca bezzałogową mobilność oraz program rozwoju Bezzałogowych Statków Powietrznych, co pozwoli wygenerować tysiące miejsc pracy.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Resort infrastruktury w 2022 idzie w drogi. Minister: wyzwaniem Pakiet Mobilności i susza

  • wiesław nowak 2022-01-03 18:28:13
    Panu Ministrowi z MI, rzadko zdarza sie tyle niekonsekwencji w jednym wywiadzie, a autorowi kolejne błędy Do autora, wartość przetargowa to 63 czy 83 miliardów zl Do ministra Prawie 100 miliardów zl, MI planuje na drogi, a ile na niedoinwestowane koleje Zmartwieniem jest brak kierowców i wielki smog Co2, a mało konkretnie czynicie w programie "tiry na tory" Dla poprawy bezpieczeństwa i ograniczenia strat powypadkowych, najwyższy czas na kolejny program, do końca obecnej kadencji, 100 wiaduktów nad torami Zamiast wielce kosztownych inwestycji kolejowych do kilku miasteczek 10 -20 tysięcznych, warto zmodernizować linie kolejowe do prędkości max 140 -160 km/h, wzajemnie łączące duże aglomeracje miejskie i gospodarcze, generujące największą skale przewozów w PKP W ramach obwodnic kolejowych usprawniających ruch szynowy, należy przyjąć budowę choćby 10 znaczących, do końca kadencji rządu Dla programu Wygodny Dostęp Kolei, szczególnie dla wykluczonych miast 20 -50 tyś, należy zmodernizować, odtworzyć czy wybudować, brakujące odcinki linii kolejowych, nawet jedno torowego szlaku, tak by połączyć te miasta z aglomeracjami danego regionu Zamiast modernizacji lux, 1 km dwu torowej linii, za 60 milionów zł, przystosujmy 10 - 15 km trasy lokalnej/regionalnej, z pełną korzyścią dla mieszkańców w codziennym dojeździe Mniejsze, liczniejsze i rozproszone inwestycje bardziej będą docenione przez potencjalnych wyborców, niż prestiżowe dla nielicznej korzystającej grupy społecznej Wspierający
  • Kiki 2022-01-02 12:44:09
    Gdzie są pieniądze na badania i rozwój złodzieje ? Wy chcecie dobrze dla Polski i Polaków. Niemcy są trzecim po Chinach i USA światowym eksporterem[2]. Z 1,339 bln dolarów w 2014 roku mają nadwyżkę handlową 284 mld[3] euro. Eksport stanowi ponad jedną trzecią produkcji krajowej[4] Ciekawe skąd Niemcy dorobili się takich pieniędzy ? Z innowacji-badań i rozwoju. W 2021 roku wymiana handlowa Polski i Niemiec wzrosła. wyeksportowaliśmy Więcej towarów do Niemiec ale i tak wymiana handlowa jest na korzyść Niemiec bo o ponad 1,5 miliarda euro więcej zarobili Niemcy. Proponuje się obudzić Polacy nie bogacą się . Bo import przewyższa eksport. 10 miliardów zł w plecy i nie ma tu co zrzucać winy na wzrost cen surowców
    • PytaM 2022-01-02 15:48:52
      A dla kogo te badania? Na czyj rozwój mają iść? Tu nie ma polskiej gospodarki. Jest tylko gospodarka w Polsce. Czemu mamy obcym firmom, coś fundować?
    • Pobudka 2022-01-02 15:51:53
      Obudź się. Tą gospodarką zarządzają obce firmy. To one decydują, za ile sobie sprzedadzą wyroby, wykonane w swoich fabrykach w Polsce. Decydują też za ile sprzedadzą swoje towary, w sieciach swoich sklepów w Polsce?
  • Wreszczie 2022-01-01 12:25:29
    Zwłaszcza podoba mi się to ograniczenie betonowania miast. Byleby tylko furki nie zostawiać.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.134.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!