Równoległa budowa czeskiej i polskiej drogi? MIB: dobrze by było

Równoległa budowa czeskiej i polskiej drogi? MIB: dobrze by było
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 21-08-2017 16:50

Ministerstwu Infrastruktury i Budownictwa zależy, aby realizacja autostrady D11 po stronie czeskiej i trasy S3 po stronie polskiej odbywała się równolegle - poinformował w poniedziałek szef resortu Andrzej Adamczyk.

Zapraszamy na Międzynarodowe Targi Spawalnicze ExpoWELDING (18-20 października 2022 r.) pod patronatem WNP.PL w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Rejestracja trwa!

Szef resortu infrastruktury i budownictwa wraz z czeskim odpowiednikiem Danem Tokiem uczestniczył w otwarciu odcinka czeskiej autostrady D11 Osicky-Hradec Kralove.

"To bardzo dobra wiadomość dla obu stron, a przede wszystkim dla mieszkańców przygranicznych regionów i wszystkich przyszłych użytkowników tej drogi. Pamiętajmy, że autostrada D11 łączy się z przygranicznym odcinkiem drogi ekspresowej S3. Dlatego zależy nam, żeby realizacja D11 i S3 odbywała się równolegle, co umożliwi skuteczne usunięcie wąskiego gardła" - powiedział cytowany w komunikacie Adamczyk.

Minister Tok powiedział z kolei, że budowa autostrady D11 będzie kontynuowana na czterech pododcinkach w kierunku granicy z Polską. Dodał, że powinny one być oddawane do użytku w latach 2021-2024.

"Budowa przygranicznych odcinków S3 i D11 to jedno z kluczowych zadań infrastrukturalnych w naszych relacjach. Inwestycja jest bardzo oczekiwana przez mieszkańców obu państw. Jestem przekonany, że połączone wysiłki naszych rządów przyczynią się do jej realizacji. Rozwój połączeń transportowych na osi północ-południe jest znaczącym impulsem do aktywizacji i rozwoju gospodarczego całej Europy centralnej" - powiedział Adamczyk.

Przed miesiącem Adamczyk mówił, że droga ekspresowa S3 będzie gotowa do granicy z Czechami do 2023 r. i dodał, że droga S3 poprzez czeską autostradę D11 włączy się w sieć transportową Republiki Czeskiej i w efekcie dalej na południe Europy.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Równoległa budowa czeskiej i polskiej drogi? MIB: dobrze by było

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.137.63
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!