Konsorcjum z liderem spółki Polbud-Pomorze ma dokończyć budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6 na problematycznym ok. 8-kilometrowym odcinku. Oferta wybrana w przetargu opiewa na ponad 448 mln zł – poinformował w czwartek szczeciński oddział GDDKiA.
- Rzecznik prasowy oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Grzeszczuk podał, że z pięciu ofert, które złożono w przetargu na dokończenie budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6, najkorzystniejsza to konsorcjum trzech firm z liderem Polbud-Pomorze.
- Zadeklarowało ono realizację zadania za ponad 448 mln zł. Oferta konsorcjum była najtańszą w przetargu. Najdroższa miała cenę ponad 576 mln zł.
- Wszyscy zainteresowani dokończeniem obwodnicy, jak podała GDDKiA, zadeklarowali skrócenie terminu wykonania inwestycji do 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych, i wydłużenie gwarancji na ekrany akustyczne.
"Niewybrani oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyników przetargu. Dokumentacja postępowania będzie jeszcze podlegała standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych" - zaznaczył Grzeszczuk.
Obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6 ma długość 21,1 km. Część trasy funkcjonuje od jesieni ubiegłego roku. To trzy odcinki: od węzła Bielice do węzła Koszalin Wschód, połączenie z ulicą Szczecińską (S11) oraz końcowy fragment obwodnicy od węzła Sianów Wschód. To w sumie ok. 13 km obwodnicy. Na realizację czeka ok. 8 km niezbędnych do tego, by ruch tranzytowy mógł ominąć Koszalin i Sianów