Maszyna TBM Faustyna rozpoczęła budowę drugiego jednotorowego tunelu kolejowego na podziemnej trasie między stacjami Łódź Fabryczna a Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych o wartości ponad 1,5 mld zł netto jest współfinansowana z UE.
- Maszyna TBM Faustyna wystartowała w środę z komory odgałęźnej przy ul. Stolarskiej w kierunku przystanku Łódź Koziny i stacji Łódź Żabieniec.
- Na odcinku o długości ok. 1,1 tys. metrów powstanie drugi z czterech jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 metra, który połączy dwutorowy tunel główny w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.
- Równocześnie większa maszyna - Katarzyna - dotarła do Polesia, gdzie obecnie przechodzi przegląd czoła tarczy zanim przewierci się przez ścianę podziemnego przystanku.