Szef CPK: postanowiliśmy rozważyć wariant KDP omijający Konstantynów Łódzki

  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14-05-2020 18:00

Wsłuchując się w głosy mieszkańców postanowiliśmy rozważyć również wariant przebiegu nowych linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) omijający Konstantynów Łódzki – poinformował podczas czwartkowej wizyty w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) Mikołaj Wild.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

Marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber zaprosił w czwartek szefa CPK, by skonsultować z nim przebieg nowej trasy linii kolejowej prowadzącej przez woj. łódzkie do nowego lotniska zlokalizowanego między Warszawą a Łodzią.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Szef CPK: postanowiliśmy rozważyć wariant KDP omijający Konstantynów Łódzki

  • Mariusz 2020-05-15 08:49:02
    Straszne kombinacje. Zamiast wypuścić z miasta naturalnym szlakiem, czyli linią na Zduńską Wolę i np. w okolicach Gorzewa pójść prosto na zachód to próbuje się ciąć aglomerację na pół. W krajach o rozbudowanych systemach szybkiej kolei też na odcinkach wylotowych wykorzystuje się istniejące szlaki. Wariant północny miałby sens tylko wtedy, gdyby w planach było np. wybudowanie łącznicy w stronę Poznania, np. do Koła. Nie widziałem takich planów w odniesieniu do KDP (raczej linii kutnowskiej - od Łęczycy). Dużo taniej i łatwiej jest na zurbanizowanym ternie dobudować drugą parę torów przy istniejącej linii niż tworzyć korytarz od podstaw. Ale może się mylę, może tu nie chodzi o efektywność i przyjazność mieszkańcom, tylko przemielenie jak największej ilości kasy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.171.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!