PARTNERZY PORTALU

To miasto ma być jednym "z bardziej wygranych" w związku z CPK

To miasto ma być jednym "z bardziej wygranych" w związku z CPK
Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK fot. PTWP (Piotr Waniorek)
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/TE
  • Dodano: 03-03-2020 12:16

Włocławek będzie jednym z bardziej wygranych miast z uwagi na powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego i inwestycji z nim powiązanych - powiedział we wtorek pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji Marcin Horała. Podkreślił, że dojazd koleją do CPK z tego miasta będzie zajmował ok. 50 minut.

Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK wziął we wtorek udział w briefingu we Włocławku. Horała przypomniał, że od 10 lutego br. na stronie CPK można zgłaszać uwagi do korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych i proponowanych przebiegów nowych linii. Konsultacje potrwają do 10 marca br. Ich uczestnicy mogą zgłaszać opinie do trzech części Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL).

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: To miasto ma być jednym "z bardziej wygranych" w związku z CPK

  • Andrzej 2020-03-04 20:18:53
    Kupiłem dom na wsi pod Włocławkiem kilka lat temu. Cały ten czas spędziłem na niezliczonych remontach, sadzeniach roślin, krzewów, traw, aranżacji ogrodu itp. A teraz ta Pisowska zaraza namalowała na mapie tory 100 metrów od mojej działki.
  • wieslaw nowak 2020-03-03 21:06:44
    Panie Ministrze Proszę o fakty i wyliczenia uzasadniające taką niepojętą promocje Włocławka Fakty i niezbędne działania dla decydentów Najpilniejszą inwestycja kolejową do otwarcia CPK jest wybudowanie wzdłuż A2, 115 km pierwszego odcinka KDP z Warszawy Zach do CPK wraz z budową terminala kolejowego i dalej do Łodzi Widzew Po drodze dobudować, 7 km z łącznik do CMK ze zjazdami w obu kierunkach do linii kolejowej nr 1, oraz ze dwoma zjazdami z KDP do linii kolejowej nr 12 w obu kierunkach, szczególnie przydatne w kierunku Łowicza i dalej Kutna, Poznania, Włocławka Ta budowa będzie wielkim sprawdzianem wyobraźni, solidności, fachowości, organizacji pracy i konsekwencji obecnej ekipy Panie Ministrze, zrozumiałe jest planowanie budowy szybkiego połączenia kolejowego z CPK przez Teresin, Wyszogród z mostem na Wiśle do Płocka i dalej zmodernizowaną obecną linią do Grudziądza i Warlubie na linii do Gdańska, przez Sierpc z krótkim ominięciem Brodnicy i Jabłonowo P., jako tzw. półn. odcinka CMK Zupełnie nie zrozumiałe jest dążenie zrobienia nowego węzła kolejowego we Włocławku, w mieście nie spełniającym tego zadania Po wybudowaniu 1-ego odcinka KDP i przyzwoitej modernizacji linii poznańskiej i bydgoskiej do prędkości max 200 km/h (przynajmniej do Włocławka), uzyskamy niewiele dłuższy czas niż proponowany a odległość dłuższa, ca 20 km i czas podobny Bardzo istotne jest, rozłożenie kosztów i większa efektywność, a co najważniejsze o czy pan i pański zespół zapominacie, uniknięcie lokalnych społecznych protestów, kiedy będziecie dzielić wieś, miasteczko, czy niszczyć środowisko naturalne i krajobrazowe Należy zmienić koncepcje budowy tzw szprych do CPK Budować je wzdłuż obecnych autostrad, dróg "S" czy tras kolejowych, omijając średnie węzły kolejowe, zachowując zjazdy do nich Koncepcja budowy KDP, dla połączonego ruchu miedzy milionowymi aglomeracjami i ruchem lokalnym, jest błędna Budowa przystanków w odległości kilku km od centrum średniego miasta jest błędna, tak jak wjeżdżanie KDP do tych miast Proszę wziąć przykłady z Holandii czy Belgi, gdzie trasy KDP buduje sie w śladzie obecnych linii, prostując je tam gdzie to konieczne Proszę, Polaków nie mamić z tymi szalonymi prędkościami, które tylko generują bardzo wysokie koszty w budowie infrastruktury czy zakupie i eksploatacji taboru Pociąg KDP na odcinku 100 km miedzy miastami, przez minutę jedzie 330 km/h, a cały odcinek przejeżdża z prędkością średnią 190 km/h Na szlaku z prędkością max 250 km/h, na 100 km, śmiało można też uzyskać prędkość średnią 190 - 180 km/h Koszty o 70 - 50 % niższe Takie odcinki można uzyskać w niektórych obecnych prostych i w miarę prostych trasach kolejowych Polska z układem gwiaździstym z milionowych aglomeracji do CPK, jest za mała na prędkości KDP 350 km/h, przy odległościach do 300 km z planowanymi przystankami co najmniej co 100 km Tu nie chodzi o dyskusje o ile km i gdzie przesunąć wyrysowana trasę Tu należy zmienić koncepcje na bardziej wyważona w realizacji, w kosztach w dewastacji środowiska, domostw, a szczególnie w akceptacji społecznej Z poważaniem
  • Binio. 2020-03-03 18:28:03
    No! Koronawirus i inne syfy najszybciej tam trafią. I ZUS zyska jak cholera...
  • Marcin 2020-03-03 15:56:43
    A to Marcin był dziś we Włoclawku? Ciekawe co będzie mówił w Toruniu czy Pile?
  • realista 2020-03-03 15:46:20
    Pociągi z Włocławka do Warszawy co 40 minut... czy ktoś policzył jakie jest zapotrzebowanie na te połączenia? I ile będzie kosztował przejazd???

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.126.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!