PARTNERZY PORTALU

Tysiące uwag dot. korytarzy nowych połączeń w ramach CPK

Tysiące uwag dot. korytarzy nowych połączeń w ramach CPK
Ok. 2,6-2,7 tys. uwag ws. korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach CPK Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/rs
  • Dodano: 28-02-2020 12:22

Ok. 2,6-2,7 tys. uwag ws. korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego trafiło już do spółki CPK – przekazał w piątek pełnomocnik rządu ds. tej inwestycji Marcin Horała. Uwagi można zgłaszać do 10 marca br.

  • Uczestnicy konsultacji mogą zgłaszać opinie do Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL): do głównego opracowania m.in. z założeniami budowy nowych linii kolejowych CPK i odcinków dróg oraz do części graficznej, czyli szczegółowych map topograficznych z przebiegami korytarzy.
  • To jest pierwszy dodatkowy etap konsultacji - podkreślił Marcin Horała. - Ostatecznie może zdarzyć się, że zostanie wybrany jeden z proponowanych przebiegów, albo jakiś nowy - dodał.
  • Chcemy teraz przekonsultować to z mieszkańcami, aby później, kiedy ruszy już właściwy etap inwestycyjny, w pogłębionych, właściwych konsultacjach mieć rozpoznane najważniejsze kolizje, konflikty - wyjaśnił.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Tysiące uwag dot. korytarzy nowych połączeń w ramach CPK

  • jen 2020-03-03 10:09:46
    Jestem spokojny o intencje prawdziwie polskiego Rządu RP ( podobnie jak 1920-1939r. i rozkwit Polski). Sz. pan Marcin Horała jest właśnie tym sprawdzonym Polakiem jacy powinni być na najwyższych stanowiskach strategicznych Polski. Co do szczegółów technicznych, sam byłbym bardziej za powściągliwością w prędkościach (specyfika interes zwierząt, dużo wypadków na przejazdach już dziś oraz nasz dżihad totalnie antypolskiej kolaboracjo-mafii po-dpalającej Polskość i jej szeroki zakres dywersji). Długie odcinki ( np te w/w 200km) do stacji dają lepszą ekonomię ale można to podejść elastycznie, tam gdzie będą częściej stacje ( np. GOP) rozpędzanie pociągów nie musi przekraczać np. 130km/h, dopiero gdy stacje będą ponad np. 50 km, wtedy można już przekroczyć te np. 180km/h. Wierzę, że nasz prawdziwi polski Rząd RP też przychyla się do mojej wizji nie galopowania z prędkościami ale po-winność lewackich/anty polskich mediów (najpotężniejszych - nadal ponad 75% przestrzeni w Polsce) wozi się na zakompleksieniu po-st-sovieckim i po-djudza Polaków, że wszystko musi być jak w Niemczech czy Francji to wtedy jest dobre (tam już nie mają prawie zwierząt, na przejazdach kolejowych nie ma tylu wypadków i nie ma/nie było tam dżihadu w ogóle gdy budowano te koleje.
  • Rak 2020-02-29 16:53:30
    Nikomu ten CPK nie jest potrzebny, rolnikom czy mieszkancom Baranowa, beda ogromne wywlaszczenia i etc za grosze, wladza PiS u potrzebuje ze cos robi 😠
  • wieslaw nowak 2020-02-29 00:15:26
    Panie Ministrze Polski układ komunikacyjny ze stolicą i z przyszłym CPK, jest w układzie gwiaździstym, co skutkuje ze z sześciu największych aglomeracji jest 300-350 km, z pięcioma dużymi aglomeracjami jest 200-250 km, a z milionową łódzką jest ca 100 km Budując KDP za duże pieniądze, ca 50-60 milionów zł za 1 km, bezzasadne jest skierowanie pociągów przyspieszonych na taką trasę, czy dla Pendolino, wprowadzać postoje co 40-50 km Zrozumiały jest projekt budowy KDP w postaci trzech Y z postojami w ośrodkach ponad 100tyś mieszkańców 1 Warszawa - CPK - Łódź - Kalisz - Poznań + Kalisz - Ostrów W - Wrocław = śred. 200km/h + Poznań - Szczecin = max 160km/h + Poznań - Kunowice = śred. 140km/h 2 Warszawa - CPK - Oleśnica - Katowice - Jastrzębie Z - Ostrawa + Oleśnica - Kraków = śred, 200km/h 3 Warszawa - CPK - Płock - Grudziądz - Gdańsk = śred. 160km/h + Płock - Włocławek - Toruń - Bydgoszcz = śred 130km/h Pozostałe siedem kierunków łączących średniej wielkości aglomeracje 100-300tyś, oraz znaczące ośrodki turystyczne, należy obecne trasy kolejowe zasadniczo zmodernizować, uzyskując prędkość śred. 110-130km/h, z postojami w miastach 25-95tyś i węzłach kolejowych Pozwoli to, znaczącą większość lokalnych polskich miast skomunikować z CPK i stolicą, w tym najbardziej oddalonych, w max czasie ca 3-4 godziny, (6 godzin Świnoujście, 5 godzin Kołobrzeg)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.108.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!