Ubytek gruntu pod tunelem Wisłostrady - już wypełniony

Ubytek gruntu pod tunelem Wisłostrady - już wypełniony
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 01-10-2012 13:37

Zakończono wypełnianie ubytku gruntu pod tunelem Wisłostrady, który powstał podczas awarii na budowie stacji Powiśle II linii metra - poinformowało w poniedziałek Metro Warszawskie. To jeszcze nie koniec prac zabezpieczających jezdnię tunelu - zaznaczono.

Zapraszamy na Międzynarodowe Targi Spawalnicze ExpoWELDING (18-20 października 2022 r.) pod patronatem WNP.PL w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Rejestracja trwa!

W połowie sierpnia budowniczy stacji Powiśle natrafili na ciek wodny, który wymył grunt spod tunelu Wisłostrady. Stacja została zalana, a ruch w tunelu wstrzymany.

Jak informuje w komunikacie Metro Warszawskie, wypełnianie gruntu pod jezdnią Wisłostrady zakończyło się w nocy z niedzieli na poniedziałek. "Analiza danych z wcześniej wykonanych otworów wskazuje, że pustka pod jezdnią jest wypełniona na całej długości" - zaznaczono.

Podano, że kolejnym etapem prac nad zabezpieczeniem tunelu będzie wykonanie w jezdni Wisłostrady serii otworów kontrolnych. "Będą one rozmieszczone co około pięć metrów. W przypadku zauważenia luk o wysokości do 20 centymetrów będą one wypełniane zaprawą cementową z dodatkiem środków chemicznych. Jeśli przestrzenie niewypełnione będą większe - zostaną uzupełnione betonem" - poinformowało Metro Warszawskie.

Stopniowe wypełnianie pustej przestrzeni pod tunelem generalny wykonawca AGP Metro Polska rozpoczął w połowie września. Po tych pracach wzmocniony ma być grunt wokół stacji metra Powiśle. Dopiero później, po pozytywnej ocenie nadzoru budowlanego, będą mogły zostać wznowione prace na budowie stacji metra. Wykonawca zapowiadał pod koniec sierpnia, że nie jest możliwe określenie dokładnej daty, kiedy tunel Wisłostrady zostanie ponownie otwarty. Konsorcjum przewidywało wówczas, że zabezpieczanie tunelu potrwa od dwóch do czterech miesięcy.

Aby uniknąć opóźnień związanych z awarią, tunel pod Wisłą będzie drążony od strony Dworca Wileńskiego, a nie stacji Powiśle, jak pierwotnie zakładano. Dwie tarcze mają ruszyć od strony Dworca Wileńskiego na przełomie stycznia i lutego. Obecnie są tam prowadzone prace przygotowawcze - równolegle do prac naprawczych na stacji Powiśle.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała w ub. tygodniu, że koszty awarii leżą po stronie generalnego wykonawcy budowy II linii metra, a nie miasta.

W nocy z 13 na 14 sierpnia budowniczy na budowie stacji Powiśle II linii metra natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, a spod tunelu Wisłostrady ubyło ok. 6,5 tys. metrów sześciennych wody i ziemi; w związku z tym płyta jezdni została pozbawiona naturalnej podpory. Badania obszaru pod tunelem pokazały, że pusta przestrzeń pod płytą tunelu Wisłostrady ma ok. 60 m długości i jest wypełniona wodą do ok. 2 metrów od spodu płyty. Ruch w tunelu został zamknięty; kierowcy korzystają z objazdów.

Planowany termin zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra to październik 2013 r.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ubytek gruntu pod tunelem Wisłostrady - już wypełniony

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.210.237.158
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!