PARTNERZY PORTALU

W 2021 roku pociągiem dojedziemy w masyw Ślęży

W 2021 roku pociągiem dojedziemy w masyw Ślęży
"Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020 i 2021 roku. fot. mat. pras.

W maju zakończą się prace na pierwszym odcinku linii kolejowej Świdnica – Sobótka. To inwestycja za 200 mln zł, która pozwoli dotrzeć pociągiem w 2021 r. z Wrocławia do podmiejskich miejscowości Sobótki i Świdnicy, a turystom - dojazd w masyw Ślęży.

  • Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec poinformował w środę, że rewitalizowana jednotorowa linia kolejowa z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma ok. 60 km.
  • "Przebudowanych zostanie 14 przystanków; będą wyższe, dostosowywane do pociągów - szynobusów, które na tej trasie będą kursować. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się" - powiedział Siemieniec. Dodał, że dla rowerzystów przewidziano stojaki na jednoślady.
  • Podkreślił, że odnowiona po ponad 18 latach trasa kolejowa zapewni ponownie przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/godz.

"Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020 i 2021 roku. Odnawiana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. linia zapewni sprawne codzienne podróże i rekreacyjne wypady w masyw Ślęży" - dodał rzecznik.

Wyjaśnił, że na stacji w Sobótce Zachodniej prowadzone są prace torowe; przewidziano tam m.in. wymianę pięciu rozjazdów, zapewniających możliwość przejazdu pociągu z toru na tor. Z myślą o podróżnych przebudowywane będą perony. Zostanie zainstalowane nowe oświetlenie, będą wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

Dodał, że od Świdnicy do Sobótki Zachodniej ułożony jest już nowy tor, wymieniono rozjazdy. Prace poprzedziło usunięcie starych szyn i podkładów oraz wzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Gruntownej renowacji poddano blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Prowadzony jest montaż urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego.

"Na jednotorowej trasie Wrocław-Świdnica w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej będą zapewnione mijanki. Takie rozwiązanie usprawni ruch pociągów. W maju planowane jest zakończenie prac torowych na pierwszym odcinku Świdnica - Sobótka Zachodnia i przystąpienie do robót na drugim - Sobótka Zachodnia - Wrocław" - powiedział rzecznik.

Poinformował, że w obszarze Wrocławia będą dwa przystanki: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce.

"Ich lokalizację ustalono w dogodnych dla pasażerów miejscach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej, po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego. Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiony na ul. Grota-Roweckiego, a perony będą po obu stronach ulicy. Takie rozwiązanie maksymalnie ograniczy czas zamknięcia przejazdów w trakcie kursów szynobusów" - powiedział Siemieniec.

Inwestycja o wartości ok. 200 mln zł, z programu o nazwie "Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. - Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto", jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
×

EEC On-line

Zobacz debatę pod patronatem WNP.PL:

Znani biznesmeni i menedżerowie o tym jak utrzymać płynność w obliczu kryzysu

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: W 2021 roku pociągiem dojedziemy w masyw Ślęży

  • wieslaw nowak 2020-04-15 16:15:37
    Proszę zapamiętać cenę modernizacji 1 km Średnio, ponad 3 miliony zł za 1 km trasy do 100 km/h Więcej szaleństwa nie potrzeba jeśli prędkość podróżna z postojami wyniesie 60 km/h a czas przejazdu z WR do Świdnicy ca 1 godzina Gratuluje

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!