W budżecie 2021 więcej pieniędzy na infrastrukturę kolejową niż drogową

W budżecie 2021 więcej pieniędzy na infrastrukturę kolejową niż drogową
W przyszłorocznym budżecie po raz pierwszy będzie więcej pieniędzy na infrastrukturę kolejową niż drogową Fot. Shutterstock.com

W przyszłorocznym budżecie po raz pierwszy będzie więcej pieniędzy na infrastrukturę kolejową niż drogową - mówił we wtorek podczas posiedzenia komisji finansów Mirosław Suchoń z komisji infrastruktury.

  • Sejmowa Komisja Finansów Publicznych zapoznała się we wtorek z opiniami o poszczególnych częściach projektu budżetu na 2021 r. przedstawionymi przez Komisję Infrastruktury oraz Komisję Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.
  • Pozytywną opinię Komisji Infrastruktury przedstawił poseł Mirosław Suchoń (KO). Mówiąc o wydatkach na transport zauważył, że wyniosą one 51,5 mld zł.
  • Wskazał m.in., że na infrastrukturę drogową wyniosą 20,4 mld zł; na kolejową - 21,1 mld zł; 5,2 mld zł na projekty realizowane z udziałem środków unijnych; ponad 4,1 mld na fundusze celowe i 252 mln zł na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: W budżecie 2021 więcej pieniędzy na infrastrukturę kolejową niż drogową

  • wieslaw nowak 2020-11-04 14:50:33
    W którym kierunku winien iść rozwój transportu kolejowego? Pasażerskiego Należy stworzyć spójną sieć linii kolejowych łączących główne aglomeracje, pociągami ekspresowymi, np 12 kierunków z Warszawy składami Pendolino, 4 kierunki do Krakowa, do Katowic do Gdyni, do Wrocławia, składami zespolonymi Ze Szczecina 4 kierunki do Krakowa przez Poznań, Wrocław, Katowice, do Elbląga przez Koszalin, Gdańsk, do Białegostoku przez Poznań, Warszawę do Lublina przez Bydgoszcz, Warszawę Z Wrocławia 3 kierunki do Gdańska przez Poznań, Bydgoszcz, do Rzeszowa przez Katowice, Kraków, do Białegostoku, przez Kalisz, Łódź, Warszawę Z Gliwic do Gdyni przez Katowice, Łódź, Bydgoszcz dodatkowo, towarowe Z Katowic do Gdyni/Gdańska przez Bydgoszcz do Szczecina/Świnoujścia przez Zieloną Górę Trasy tranzytowe Zgorzelec - Przemyśl Kunowice - Terespol

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.179.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!