Kolejna odsłona walki o rekordowy pod względem wartości kontrakt na modernizację odcinka Rail Baltica. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła jedno z odwołań dotyczących wyboru polsko-chińskiego konsorcjum na wykonawcę wartej ponad 3 mld zł inwestycji. PKP PLK już dwukrotnie wybierały jego ofertę. Teraz będą musiały po raz trzeci powtórzyć ocenę ofert złożonych w przetargu.
- Dotychczas dwukrotnie na zwycięzcę przetargu zostało wskazane konsorcjum, które poza polską firmą Intercor tworzą dwa podmioty należące do koncernu PowerChina.
- Konkurenci dwukrotnie kwestionowali też decyzje inwestora w Krajowej Izbie Odwoławczej. Zarzuty dotyczą referencji konsorcjum oraz błędów proceduralnych.
- Aktywność chińskich podmiotów na polskim rynku budownictwa infrastrukturalnego mocno rośnie w ostatnich miesiącach. Dotyczy to nie tylko projektów kolejowych, ale przede wszystkim drogowych.