PARTNERZY PORTALU

We Wrocławiu ruszył remont torowiska na Biskupinie

We Wrocławiu ruszył remont torowiska na Biskupinie
Wrocławskie MPK zawarło wartą 20 mln zł umowę na remont torowiska wzdłuż ul. Olszewskiego wraz z pętlą Biskupin shutterstock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/DC
  • Dodano: 26-07-2020 14:07

Wrocławskie MPK zawarło wartą 20 mln zł umowę na remont torowiska wzdłuż ul. Olszewskiego wraz z pętlą Biskupin. To największa inwestycja miejskiego przewoźnika w 2020 roku. W weekend rozpoczęły się prace, które potrwają do końca października.

Wyremontowane zostaną około trzy kilometry trasy tramwajowej od zajezdni Dąbie do pętli na Biskupinie - poinformował w niedzielę PAP rzecznik MPK Tomasz Sikora. Przebudowę torowiska i trakcji prowadzić będzie wrocławska firma - Zakład Sieci i Zasilania. W weekend ruszyły pierwsze prace.

- Cieszę się, że tak duża inwestycja warta 1/4 tegorocznego budżetu na prace torowe we Wrocławiu będzie prowadzona przez lokalną firmę, bo nie tylko efekt modernizacji ale też pieniądze, 20 milionów, zostaną we Wrocławiu - podkreślił prezes MPK Krzysztof Balawejder, cytowany w komunikacie.

Wyjaśnił, że wymienione zostaną nie tylko tory, sieci trakcyjne, ale też przebudowana zostanie pętla na Biskupinie, która będzie miała inny układ torów. Wyremontowany zostanie także tamtejszy punkt socjalno-usługowy. 

Na Biskupinie to początek przemian, bo skądinąd wiadomo, że jest plan, by pętla stała się małym biskupińskim ryneczkiem. O tym będą rozmawiali osiedlowi radni z magistratem - dodał.

Prezes MPK zapowiedział też, że budynki MPK będą modernizowane w całym Wrocławiu.

Krzysztof Surówka z Zakładu Sieci i Zasilania podkreślił, że termin remontu jest napięty i liczy się każdy dzień.

- Od razu prosimy o wyrozumiałość mieszkańców. Będziemy pracować nie tylko 7 dni w tygodniu, ale także w nocy. Oczywiście na weekendy i godziny nocne zaplanowaliśmy prace mniej uciążliwe. Wiemy, że mieszkańcom bardziej przeszkadza remont ciągnący się miesiącami, niż szybkie intensywne zmiany. Chcemy, by tramwaje pojechały już w październiku, a oddanie całości nastąpi na początku listopada - powiedział.

Podobnie do przebudowywanych właśnie torowisk na ulicy Żmigrodzkiej i Hallera, torowisko na Biskupinie będzie tzw. zielonym torowiskiem. Między torami położona zostanie geowłóknina, na niej humus (polepszacz glebowy) i posiana zostanie trawa. Jak zapewnia wykonawca, taki sposób budowy sprawi, że torowisko będzie cichsze.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: We Wrocławiu ruszył remont torowiska na Biskupinie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.129.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!