Wykonawca tzw. obejścia Węgierskiej Górki (Śląskie), czyli odcinka drogi ekspresowej S1 od węzła Przybędza do węzła Milówka, szykuje się do rozpoczęcia prac w tunelu TD-1.2 - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. To ostatni z czterech powstających tam tuneli; w trzech pozostałych prace już trwają.
- Wartą 1 mld 379 mln zł brutto umowę na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka trasy podpisano 10 października 2019 r. Wykonawcą jest konsorcjum ze spółką Mirbud na czele.
- Wykonawca ma od tej daty 34 miesiące na realizację zamówienia, przy czym do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (od 1 grudnia do 31 marca), niewliczane do czasu realizacji robót. Prace realizacyjne ruszyły wiosną ub. roku.
- Brakujący dotąd odcinek drogi S1 o długości ok. 8,5 km połączy czynne fragmenty trasy S1 Żywiec - Przybędza i Milówka - Szare. Będzie przebiegał w trudnym terenie - przewidziano m.in. dwie pary tuneli o długościach ok. 830 m i 980 m w zboczu masywu Baraniej Góry oraz kilka estakad nad dolinami potoków.