PARTNERZY PORTALU

Włosi wyrzuceni z kontraktu na budowę ekspresowej siódemki za 1 mld zł

Włosi wyrzuceni z kontraktu na budowę ekspresowej siódemki za 1 mld zł
Umowa została podpisana z ówczesną firmą Salini Impregilo we wrześniu 2018 r. Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła w poniedziałek od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do granic Krakowa.

  • Umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków o długości ok. 18,3 km została podpisana z ówczesną firmą Salini Impregilo we wrześniu 2018 r.
  • Koszt tej inwestycji określono na 1,072 mld zł.
  • Zadanie miało zostać wykonane w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy (nie wliczając miesięcy zimowych).
Według niej, od przekazania placu budowy pod koniec lipca 2020 r. wykonawca - pomimo wezwań do poprawy - nie przedstawił harmonogramu, który zapewniłby realizację robót w terminie i prowadził wyłącznie prace przygotowawcze.

"Wycięto ok. 90 proc. drzew, częściowo odhumusowano obszar pod drogi dojazdowe i również częściowo wykonano dojazdy do terenu budowy. Nie rozpoczęto żadnych prac drogowych ani mostowych na trasie głównej. Pomimo wezwań do poprawy wykonawca nie zmobilizował ani niezbędnej liczby pracowników, ani potrzebnego sprzętu" - wskazała przedstawicielka GDDKiA.

Jak dodała, dalsze kontynuowanie prac w takim tempie nie pozwoliłoby na wykonanie inwestycji w terminie określonym w umowie, stąd też decyzja o jej rozwiązaniu.

Rzeczniczka GDDKiA podała, że po zinwentaryzowaniu wykonanych robót rozpocznie się przygotowanie dokumentacji przetargowej, by wyłonić nowego wykonawcę, który wybuduje odcinek S7 od węzła Widoma (bez węzła - powstaje on w ramach budowy odcinka Szczepanowice - Widoma) do włączenia do węzła Kraków Nowa Huta.

Jak to z przetargiem było

Warta 1,072 mld zł brutto oferta Salini Impregilo została uznana za najkorzystniejszą sierpniu 2018 r. Było to trzecie i ostateczne rozstrzygnięcie tego postępowania. Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brano: cenę (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) i okres gwarancji (5 proc.).

Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji (bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz 10-letni okres gwarancji. Budżet zamawiającego w przetargu opiewał na 1,012 mld zł brutto. Poniżej pełna lista złożonych wówczas ofert (ceny brutto):

1. Impresa Pizzarotti - 1,022 mld zł - odrzucona

2. Salini Impregilo – 1,072 mld zł

3. Polaqua - 1,077 mld zł

4. Budimex - 1,267 mld zł

5. Mota-Engil Central Europe - 1,279 mld zł

6. Metrostav Polska - 1,238 mld zł

7. Konsorcjum: Porr, Porr Bau - 1,248 mld zł

8. Intercor - 1,365 mld zł - odrzucona

9. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Construccion - 1,339 mld zł - odrzucona

10. Konsorcjum: Strabag Infrastruktura Południe, Strabag - 1,444 mld zł - odrzucona

11. Konsorcjum: Gulermak, Mosty-Łódź - 1,483 mld zł - odrzucona

Po raz pierwszy oferta Salini Impregilo została wybrana jako najkorzystniejsza już na początku marca 2018 r. Jednak od decyzji odwołała się Impresa Pizzarotti (1,022 mld zł brutto), której oferta została odrzucona z powodu podejrzeń o rażąco niską cenę.
KIO uwzględniła to odwołanie. W kwietniu nakazała ona unieważnienie wyników przetargu i ponowne badanie oferty Impresa Pizzarotti pod kątem rażąco niskiej ceny. Firma nie złożyła jednak wyjaśnień w terminie i została po raz kolejny odrzucona.

 

Zobacz tereny inwestycyjne na sprzedaż na PropertyStock.pl

×
Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Włosi wyrzuceni z kontraktu na budowę ekspresowej siódemki za 1 mld zł

  • j23 2020-12-10 12:06:43
    To już 2 raz na budowie ekspresówki S7 ta firma jest wyrzucona. Kiedy skończy się degrengolada z tą włoską mafią!!! Ta firma i jej pochodne powinny być raz na zawsze zablokowane w przetargach. Jest możliwość wprowadzenia zapisu, że jeżeli w ostatnich 5 latach nie wywiązała się z przetargu to nie może przystępować do nowego przetargu i koniec zabawy!!!
  • rober 2020-12-09 12:57:51
    Tak firma i jej spółki powinna z urzędu jako nierzetelna i nieprofesjonalna zostać wykluczana z wszystkich przetargów organizowanych przez GDDKiA
  • drogowiec 2020-12-07 20:48:24
    To są już naprawde kpiny. w tym roku KIO nakazała Generalnej Dyrekcji wybierać Saliniego aż do skutku , na odcinek pólnocnej obwodnicy Krakowa. Oczywiście rok trwa projektowanie /pewnie b.dobrze wycenione przez tę firmę/a jak przyjdzie do robót to bedą udawac z pól roku że cos robią i też ich wyrzucą . Generalna juz wie jak dużo kosztuje kontrakt w Częstochowie gdzie Salini też został wyrzucony a kończony przez inne firmy, pewnie na przetargu najdroższa firma miała niższą cenę i zakończyłaby pewnie kontrakt w umownym terminie .Dobrze by było aby KIO też to wreszcie zrozumiała

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.157.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNERZY SERWISU
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!