PARTNERZY PORTALU

Wojewoda pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację przekopu przez Mierzeję Wiślaną

Wojewoda pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację przekopu przez Mierzeję Wiślaną
Na budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną ma skorzystać m.in. port w Elblągu Fot. mat. pras.

Wojewoda pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Decyzja posiada rygor natychmiastowej wykonalności i dotyczy części znajdującej się w Pomorskiem - podało biuro prasowe wojewody pomorskiego.

  • Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł; będzie finansowana w całości z budżetu państwa.
  • Według rządu, przekop Mierzei Wiślanej to inwestycja kluczowa, która ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury, a jednocześnie projekt ten realizowany jest pod kątem bezpieczeństwa państwa.
  • Według proponowanych rozwiązań kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości.

Jak wskazało biuro prasowe w komunikacie, decyzja w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską została wydana w piątek.

- Zgodnie z art. 10 ustawy decyzja została doręczona tylko wnioskodawcy, natomiast w stosunku do pozostałych stron zawiadomienia i obwieszczenia o wydaniu decyzji zostaną wysłane i wywieszone w poniedziałek 18 lutego 2019 roku. Decyzja jest zgodna z wnioskiem Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni i posiada wszystkie niezbędne pozwolenia, uzgodnienia i opinie - wskazało biuro prasowe wojewody pomorskiego.

...ale najpierw wycinka drzew

Z kolei Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej poinformowało, iż zezwolenie wydane przez wojewodę pomorskiego i przesłane Urzędowi Morskiemu w Gdyni obejmuje realizację inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej pn. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" wraz z zatwierdzeniem projektu podziału nieruchomości.

Dokument obejmuje część inwestycji znajdującą się na terenie województwa pomorskiego czyli kanał, wyspę i część toru podejściowego na Zalewie Wiślanym- podał resort.

- W związku z tym zgodnie z Art. 25 specustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską tego samego dnia Urząd Morski w Gdyni podpisał porozumienie z Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Elbląg obejmujące wycinkę drzew i krzewów oraz ich uprzątnięcie.

Z uwagi na rozpoczynający się za kilka tygodni sezon lęgowy ptaków, zgodnie z raportem odziaływania na środowisko do działań przystąpiono niezwłocznie. Muszą się one zakończyć przed jego rozpoczęciem, tak aby nie ucierpiały żadne zwierzęta. Podobna procedura ma miejsce w przypadku wycinki drzew pod budowę nowych dróg - podało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Prace przygotowawcze

Wskazało, że to nadal są to prace przygotowawcze. Rozpoczęcie głównych prac budowlanych nastąpi po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wyłonionym wykonawcą. Prace z użyciem specjalistycznych maszyn będą kontynuowane przez kolejne dni.

- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i uniknięcia zagrożenia dla zdrowia i życia ludzkiego, obszar prac został wygrodzony. Obowiązuje tam całkowity zakaz wstępu - podał resort.

- Dziś, tuż po wydaniu przez Wojewodę Pomorskiego Dariusza Drelicha pozwolenia na realizację przekopu ruszyła wycinka drzew na Mierzei Wiślanej. Nie jesteśmy zaskoczeni faktem wycinki, ponieważ mamy świadomość determinacji obecnych władz, by realizować tę inwestycję. Możemy ubolewać, że odbywa się to bez poszanowania faktu dot. istniejących kontrowersji i nierozwianych wątpliwości a także pomimo toczącego się postępowania przed Generalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w sprawie odwołań od decyzji środowiskowej - podał Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
×

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Wojewoda pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację przekopu przez Mierzeję Wiślaną

  • Zbych 2019-02-18 08:36:10
    No i brawo!
  • liczykrupa 2019-02-15 21:01:20
    Pr. sobie "wyguglać" koszt nowego kanału panamskiego i jego długość a następnie obliczyć koszt 1 km. Następnie proszę porównać z kosztem 1 km przekopu. Pytanie: który 1 km jest tańszy i ILE RAZY i dlaczego. CBA do roboty.
    • Zbych 2019-02-18 08:38:32
      Kanał Panamski był budowany ponad 100 lat temu. Czasy się zmieniają. Polecam sprawdzić koszt budowy 1 km autostrady A2 oraz dla zasady obecny koszt korzystanie z niej przez np. transport ciężki. Kto kogo?
      • liczykrupa 2019-02-18 10:39:30
        proszę pamiętać, że niedawno wybudowano nowy
    • Jurek K 2019-02-18 11:02:49
      Prosze zworcic uwage ze kanal PAnamski byl finansowany w podobny sposob jak Amber Gold, po klesce i fisku finasowym dokonczyli go inni. Wiec Kosztyt kanalu to historia afery gdzie Politycy i dziennikartze francuscy robily propagande inwestycji w "kanal" brali za to lapowy a tylko jeden glupi sie przyznal ze wzial, reszta poszla w zaparte i tyle bylo z "komisji" parlamentarnej. 19 wiecznej Francji... schemat zgrywany do dzisiaj...
    • AS 2019-03-12 13:45:22
      Po co się wypowiadasz w temacie w którym jesteś zwykłym tłukiem? Sugeruje natychmiastowe leczenie np cyjankiem
  • Gość 2019-02-15 18:42:49
    No to pisiewicze łopaty w dłoń.
    • gość 2019-02-15 19:29:34
      I do roboty.
    • Polakmały 2019-02-16 07:16:36
      Akurat za Pisu , zatrudnienie więźniów bardzo wzrosło. Przy przekopie , mało kto będzie używał łopat , wiec trochę nie ten adres.
    • AS 2019-03-12 13:46:28
      Coś Ci chyba wypadło... chyba mózg, ale to jakieś takie małe i chyba zgniło

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!