PARTNERZY PORTALU

Opony idą jak świeże bułeczki. Wzrosty przekraczają nawet 100 proc.

Opony idą jak świeże bułeczki. Wzrosty przekraczają nawet 100 proc.
Polacy coraz częściej kupują opony segmentu premium fot. Shutterstock

Branża oponiarska wychodzi z pandemicznego dołka. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w drugim kwartale 2021 roku zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon we wszystkich segmentach. Największy wzrost sprzedaży - o 135 proc. - zanotowano w segmencie opon do aut dostawczych.

  • W drugim kwartale sprzedaż zwiększyła się we wszystkich segmentach rynku oponiarskiego - w niektórych wzrost przekroczył 100 proc.
  • Wzrost w klasie opon premium wyniósł aż 46 proc., a ich udział w rynku zwiększył się o 2 pp. do poziomu 33 proc.
  • Szybko rósł również europejski rynek oponiarski. 
W drugim kwartale sprzedaż zwiększyła się we wszystkich segmentach rynku oponiarskiego. Sprzedaż opon do samochodów osobowych wzrosła o 74 proc., jeszcze wyższy – bo 103 proc. wzrost sprzedaży - zanotowały opony do SUV. Najbardziej wzrosła sprzedaż do aut dostawczych – o 135 proc. i rolniczych – 115 proc. Najmniej – bo o 32 proc wzrósł popyt a opony do ciężarówek.

Zobacz też: Branża oponiarska oczekuje pomocy

W całym pierwszym półroczu 2021 sprzedaż zwiększyła się: w segmencie opon osobowych o 34 proc., SUV - 56 proc., ciężarowych – o 34 proc., dostawczych – o 53 proc., motocyklowych – o 14 proc., rolniczych – o 55 proc., przemysłowych – o 17 proc. Wzrost w klasie opon premium wyniósł aż 46 proc., a ich udział w rynku zwiększył się o 2 pp. do poziomu 33 proc.
Zobacz też: Sprzedaż opon częściowo odbija

- Obserwujemy bardzo duże wzrosty sprzedaży opon we wszystkich segmentach. Wygląda to na mocny trend i odbicie po zeszłorocznej, pandemicznej zapaści. W drugim kwartale mamy wręcz trzycyfrową dynamikę rok do roku, a także dwucyfrową w porównaniu do roku 2019 – czyli do danych sprzed pandemii. Łącznie w pierwszym półroczu wyraźne, dwucyfrowe wzrosty notują wszystkie segmenty opon - wskazuje Maciej Winiarz, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
- To ważne, że kierowcy pomimo pandemii nie zapomnieli, jak ważne są opony w kontekście bezpieczeństwa na drodze. Coraz świadomiej i efektywniej inwestują w swoje ogumienie – o czym świadczy systematycznie rosnący udział opon premium, który sięgnął już 33 proc. i wyprzedził opony z półki średniej. W większości segmentów wzrosty przewyższyły także te z 2019 r. - dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Dane za drugi kwartał 2021 roku potwierdzają pozytywną ewolucję, która rozpoczęła się pierwszym kwartale wzmacniając ożywienie w branży. Wszystkie segmenty odnotowały wzrost w porównaniu do drugiego kwartału 2020 r.. To dobry sygnał dla branży, po bezprecedensowym wpływie pandemii COVID-19. Segment opon do samochodów osobowych wzrósł o 44 proc., do samochodów ciężarowych o 42 proc., a motocyklowych o 41 proc. Sprzedaż opon rolniczych zwiększyła się najmniej, o 6 proc.
- Dodatnie wyniki drugiego kwartału we wszystkich segmentach są bardzo obiecujące dla ożywienia przemysłu oponiarskiego. Czujemy ulgę i pewność, że to również dzięki masowym szczepieniom świat ponownie zaczyna się poruszać. Jeśli porównamy dane z 2021 roku z tym samym okresem z 2019 roku zauważymy, że powoli wracamy do sprzedaży na tym samym poziomie, z oponami całorocznymi jako najdynamiczniejszym segmentem - powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Opony idą jak świeże bułeczki. Wzrosty przekraczają nawet 100 proc.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.42.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!