PARTNERZY PORTALU

Śnieżka rośnie w siłę

Śnieżka to czołowy w regionie producent farb i lakierów Fot. mat. pras.


Producent farb i lakierów Śnieżka pochwalił się wynikami finansowymi po trzech kwartałach. Firma w III kwartale 2019 roku wypracowała wyższe przychody ze sprzedaży i zyski niż rok wcześniej. Pomogła sprzyjając koniunktura na rynku farb dekoracyjnych w Polsce oraz konsolidacji wyników Poli-Farbe na Węgrzech.

  • Poprawie wyników służyła dobra sytuacja na rynku farb i lakierów.
  • Korzystne dla wyników finansowych Śnieżki było przejecie węgierskiego producenta farb.
  • W trzecim kwartale Śnieżka wydała na inwestycje 23,4 mln zł. 


-  Tegoroczny sezon przyniósł kontynuację pozytywnych dla Śnieżki trendów, które obserwujemy już od dłuższego czasu. W Polsce nasi klienci coraz częściej decydują się za zakup farb i lakierów z segmentu premium, w tym naszych marek Magnat oraz Vidaron. Odnotowujemy również wyższy popyt na produkty ze średniej półki cenowej, które oferujemy m.in. pod marką Śnieżka. Stopniowe przechodzenie konsumentów w kierunku produktów droższych, bardziej ekologicznych, z mniejszą ilością lotnych związków organicznych coraz wyraźniej widać także na Węgrzech, obecnie naszym drugim największym rynku - komentuje Piotr Mikrut, prezes Śnieżki. 

Największy udział w skonsolidowanym wyniku Śnieżki za trzy kwartały 2019 roku miały przychody ze sprzedaży osiągnięte w Polsce, które wzrosły o 4,8 proc., do 393,9 mln zł i miały 68 proc. udziału w łącznych przychodach. Istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży w tym okresie miało powiększenie się grupy kapitałowej o węgierską spółkę produkcyjną Poli-Farbe Vegyipari Kft. i jej spółki zależne w Rumunii i na Słowacji prowadzące działalność handlową. Przychody grupy wypracowane na Węgrzech (po konsolidacji wyników Poli-Farbe od 15 maja 2019 roku) wyniosły 71,6 mln zł. Na koniec września 2019 roku udział węgierskiego rynku w skonsolidowanych przychodach wzrósł do 12,4 proc., ale docelowo może przekroczyć 20 proc.

Czytaj też: Mrówki zamiast alkoholu przemycają środki ochrony roślin

Na Ukrainie i Białorusi – pozostałych kluczowych rynkach grupy – przychody ze sprzedaży po trzech kwartałach 2019 roku były nieznacznie wyższe na rynku ukraińskim (plus 0,3 proc. rok do roku) oraz niższe na rynku białoruskim (minus 2,4 proc. rok do roku) niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Od początku roku, tj. w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 roku, Śnieżka zanotowała wyższe zyski: zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 246,8 mln zł (plus 21,3 proc. rok do roku), zysk na działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 87,0 mln zł (plus 7,0 proc. rok do roku), wynik EBITDA w wysokości 105,8 mln zł (plus 11,3 proc. rok do roku), oraz skonsolidowany zysk netto w wysokości 70,4 mln zł (plus 9,1 proc. rok do roku). Jednocześnie – ze względu na wyższe koszty – Śnieżka osiągnęła niższe marże niż rok wcześniej, za wyjątkiem marży brutto na sprzedaży, która wzrosła do wysokości 42,9 proc.

Równolegle Śnieżka kontynuowała też największy w swojej historii cykl inwestycyjny. W III kwartale 2019 roku wydała na inwestycje 23,4 mln zł. Do końca 2019 roku planowane jest zakończenie modernizacji i rozbudowy linii do produkcji farb kolorowych w zakładzie Lubzinie, a w I kwartale 2020 roku – farb białych w Pustkowie (oba zakłady są zlokalizowane w woj. podkarpackim). 
×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Śnieżka rośnie w siłę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.60.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!