PARTNERZY PORTALU

Szykuje się przełom w produkcji jednego z najbardziej pożądanych metali

Szykuje się przełom w produkcji jednego z najbardziej pożądanych metali
Solnisko w Argentynie. Fot. rodoluca88/Flickr, licencja CC BY 2.0
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Dariusz Malinowski
    Dariusz Malinowski
  • Dodano: 11-03-2020 20:00

Lit jest obecnie jednym z najbardziej pożądanych metali. I choć jest również bardzo rozpowszechniony, to jego produkcja jest żmudna i bardzo czasochłonna. Jednak w produkcji metalu wykorzystywanego w elektromobilności szykuje się przełom.

  • Litu jest bardzo dużo, jednak opłacalna eksploatacja jest mocno ograniczona.
  • Obecna technologia powoduje, że produkcja litu jest bardzo czasochłonna.
  • Nowa technologia wraz z większą podażą pozwoliłyby obniżyć cenę metalu.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Szykuje się przełom w produkcji jednego z najbardziej pożądanych metali

  • Piter 2020-03-15 21:40:17
    czyli lit do baterii leafa kosztuje 4kg x 28 zł = 112 zł ?! to taniej niż akumulator do pilarki boscha :)
  • Derta 2020-03-14 07:58:54
    Samochody elektryczne nie są ekologiczne? Zaskakujące wyniki badań Powodem tak dużej emisji CO2 aut elektrycznych jest duże emisja przy produkcji baterii i emisja podczas produkcji energii elektrycznej. Wcześniejsze badania szwedzkiego Instytutu Środowiska wykazały, że wyprodukowanie 1 kWh pojemności akumulatora generuje od 150 do 200 kg CO2, który emitowany jest do atmosfery przez zakład produkcyjny. Przykładowo Nissan Leaf ma akumulatory o pojemności 40 kWh. Warto zaznaczyć, że zależność pojemności baterii od emisji CO2 jest liniowa, rośnie wprost proporcjonalnie. Nie jest tak, że w większym akumulatorze emisja CO2 na 1 kWh jest mniejsza. Naukowcy oszacowali również, ile trzeba jeździć samochodami spalinowymi, by wyemitować tyle CO2, ile wyprodukował przemysł przy produkcji akumulatorów. Wynik to ponad 2,5 roku dla baterii Nissana Leafa. Eksperci Światowego Forum Ekonomicznego twierdzą, że samochody elektryczne staną się bardziej ekologiczne od aut napędzanych silnikami Diesla dopiero po przejechaniu 125 tys. km. A w porównaniu z benzynowymi po pokonaniu 60 tys. km. Wspomniana kalkulacja dotyczy rynku w Niemczech gdzie 30 proc. energii pochodzi ze źródeł odnawialnych.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.4.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!