Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

ZUS wyda prawie 100 mln zł na poprawę jakości obsługi

Autor: Puls Biznesu
Dodano: 19-02-2010 09:18

Koniec z budowlanką, stawiamy na jakość obsługi klientów - to, zdaniem "Pulsu Biznesu", plan Zbigniewa Derdziuka, prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

- Poza standardowymi remontami nie będziemy już inwestować w budynki. Chcemy usprawnić działanie ZUS — mówi "Pulsowi Biznesu" Derdziuk.

ZUS zapowiada spore ułatwienie dla klientów. Już niedługo przedsiębiorcy będą otrzymywali zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami od ręki. Mikroprzedsiębiorcy nie będą musieli wypełniać deklaracji, zrobi to za nich… pracownik ZUS. Ale wiąże się to z wydatkami.

Aby plan się udał, trzeba wymienić sprzęt — co trzeci z 45 tys. komputerów w ZUS jest sprzed 2001 r. Dlatego w tym roku zakład chce kupić 10 tys. komputerów, 13 tys. licencji na oprogramowanie i 3,4 tys. drukarek i skanerów. Planuje wydać 65 mln zł. Na zakup łączy telekomunikacyjnych chce wyłożyć 20 mln zł, a urządzeń WAN i LAN kolejne 10 mln zł rocznie. ZUS pracuje też nad systemami usług elektronicznych dla klientów, na które uzyskał 212 mln zł unijnej dotacji.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021