Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Mniejsze przychody PTC

Autor: PAP
Dodano: 25-02-2010 15:47

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era, spadły w czwartym kwartale 2009 roku do 1,882 mld zł, a w całym 2009 roku spadły do 7,602 mld zł - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

W IV kw. 2008 roku PTC miała 2,02 mld zł przychodów, a w całym 2008 roku miała 7,92 mld zł przychodów.

"Przychody PTC w ostatnim kwartale 2009 roku wyniosły 1,882 mld złotych, a w całym roku osiągnęły wartość 7,602 mld złotych. Pomimo zmniejszenia się o cztery procent w stosunku do roku ubiegłego wyniki Spółki charakteryzowały się znacznie lepszymi tendencjami niż te wynikające z sytuacji rynkowej, na którą wpłynęły m.in. bardzo duże obniżki (o ponad połowę stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR), osłabienie polskiej waluty, jak również trudna sytuacji na rynkach finansowych, która miała swoje odzwierciedlenie w gorszych nastrojach konsumentów i firm" - podała spółka.

PTC podała, że na koniec czwartego kwartału 2009 roku obsługiwała 13,5 mln kart SIM, zwiększając ich liczbę o 226 tys. w ujęciu rocznym.

Na koniec trzeciego kwartału 2009 roku PTC miała 13,482 mln klientów.

"W 2009 roku PTC pozyskała 491 tys. klientów abonamentowych, co stanowi wzrost ich bazy o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a ich udział w ogólnej bazie klientów wyniósł 49,3 proc. Na koniec grudnia ubiegłego roku PTC obsługiwała łącznie 13,5 miliona kart SIM zwiększając ich liczbę o 226 tys. Wskaźnik odłączeń (churn) dla klientów abonamentowych kolejny już rok z rzędu utrzymał się na niskim poziomie i wyniósł 0,8 proc." - podano.

W czwartym kwartale 2009 roku EBITDA PTC wzrosła r/r o 8,2 proc. do 674 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 35,8 proc. z 30,8 proc.

W całym 2009 roku EBITDA spadła o 3,0 proc. do 2,66 mld zł, a marża EBITDA wzrosła do 35 proc. z 34,6 proc.

PTC podała też, że łączny wskaźnik ARPU w IV kw. 2009 roku pozostał na poziomie poprzedniego kwartału i wyniósł 45 zł, a łącznie w całym 2009 roku osiągnął poziom 46 zł.

Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w czwartym kwartale 2009 roku zmniejszył się o 10 zł w porównaniu do poprzedniego roku i wyniósł 92 zł.

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021