Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021

Bank BPH miał 54 mln zł straty w I kw.

Autor: ISB
Dodano: 07-05-2010 11:16

Wzrost odpisów na należności kredytowe Banku BPH o prawie 180% w skali roku (do 249 mln zł) przyczynił się do straty netto wysokości 54 mln, która bank zanotował w I kw., poinformował bank w komunikacie w piątek.

"Znacząca część rezerw (89,9%) dotyczyła portfela osób fizycznych, następne 10,9% związanych było z portfelem MŚP, a segment przedsiębiorstw wykazał dodatnie saldo rezerw w wys. 0,8%. Udział kredytów z utratą wartości podniósł się z 8,3% na koniec 2009 r. do 9,2% na koniec marca br."- podał bank w komunikacie.

Na znaczący wzrost kosztów ryzyka wpłynęły spowolnienie gospodarcze oraz wysoki poziom bezrobocia i zadłużenia gospodarstw domowych.

Udział kredytów z utratą wartości wyniósł 9,2% (wzrost o 0,9 pp. wobec końca 2009 roku).

W I kw. należności od klientów spadły o 2,6% r/r do 28,34 mld zł w związku z dalszym wyhamowaniem tempa wzrostu kredytów dla gospodarstw oraz dalszym kurczeniem się portfela kredytów dla firm.

Depozyty klientów wzrosły o 21,46% w skali roku do 12,29 mld zł na koniec marca dzięki udanym kampaniom produktów oszczędnościowych w segmencie detalicznym oraz wysiłkom sprzedażowym segmentu korporacyjnego.

Wynik z odsetek wzrósł do 343,9 mln zł wobec 338,3 mln zł rok wcześnie (spadek o 1,6%). Przychody z tytułu odsetek pozostały na stabilnym poziomie, pomimo restrykcyjnej polityki kredytowej.

Wynik z prowizji zwiększył się o 3,3% r/r do 185,8 mln zł dzięki wyższym przychodom z kredytów i pożyczek, płatności krajowych, zarządzania funduszami inwestycyjnymi i dystrybucją jednostek uczestnictwa, papierów wartościowych i działalności powierniczej oraz ze względu na większą o prawie 107 tys. liczbę rachunków ROR.

W I kwartale 2010 r. koszty działania i ogólnego zarządu spadły o 20,2% r/r i wyniosły 359,5 mln, w tym koszty wynagrodzeń w grupie obniżyły się o 28,8% r/r do 184,2 mln zł.

Na koniec marca 2010 roku bank obsługiwał prawie 1,8 mln klientów detalicznych i 1 754 korporacyjnych, dysponując siecią placówek, na którą składało się 315 własnych oddziałów, 159 placówek partnerskich, 2,3 tys. agentów oraz 206 punktów sprzedaży ratalnej.

Wskaźnik koszty/dochody spadł o 13,95 pkt proc. w skali roku do 65,88% na koniec marca.

Współczynnik wypłacalności wyniósł 12,86 i nieznacznie wzrósł w skali roku (o 0,20 pkt proc.).

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2021