Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019

Długa droga do poprawy komfortu podróży koleją

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
Dodano: 10-12-2010 17:17

Pasażerowie mają prawo oczekiwać od przewoźników kolejowych wyższego komfortu podróżowania - większej przestrzeni, wyciszenia wagonów, klimatyzacji, dostępu do internetu. Jakie inne wnioski płyną z debaty dotyczącej pasażerskiego taboru szynowego?

Można spełnić te oczekiwania, kupując nowe wagony lub poprawiając wartości użytkowe i techniczne eksploatowanych (remont i modernizacja to koszt ok. 1/3 nowego wagonu). Obie metody pociągają za sobą znaczne wydatki, co w niskorentownym segmencie jest problemem, szczególnie wobec wieloletnich zaniedbań w wymianie taboru. Na szukaniu optymalnych sposobów rozwiązania problemu, w tym także znajdywaniu pieniędzy, w dużej mierze muszą się skoncentrować przewoźnicy - powiedział wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt podczas debaty "Nowe trendy w produkcji i modernizacji pasażerskiego taboru szynowego”. Jej organizatorem był "Kurier Kolejowy".

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2019