Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2023

Radom. Po dwóch latach koniec remontu dworca kolejowego

Autor: PAP
Dodano: 30-07-2013 17:31

Po ponad dwóch latach zakończył się kompleksowy remont dworca kolejowego w Radomiu. Podróżni będą z niego mogli korzystać od środy. Modernizacja budynku dworcowego kosztowała 13 mln zł.

W ramach remontu odnowiona została elewacja dworca. Wymieniono dach, okna, drzwi. Modernizacji poddano także pomieszczenia wewnątrz budynku wraz z poczekalnią i kasami. Wymieniono wszystkie instalacje. Budynek został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dla poprawy bezpieczeństwa zainstalowano monitoring. Przy okazji remontu odnowiony został również plac przydworcowy.

Dworzec oddany został do użytku z prawie półtorarocznym opóźnieniem. Prace rozpoczęły się w czerwcu 2011 r. i zgodnie z planem miały się zakończyć w pierwszym kwartale 2012 r. Początkowo roboty prowadziła spółka Mostostal Białystok. Jednak - jak tłumaczył we wtorek dziennikarzom dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP S.A. Jarosław Bator - PKP we wrześniu 2012 r. odstąpiło od umowy z Mostostalem ze względu na duże opóźnienia w pracach. W lutym - po półrocznej przerwie - prace remontowe wznowiła spółka SKB w Radomska.

Budynek radomskiego dworca wybudowano według projektu Adolfa Schimmelpfenniga, polskiego architekta niemieckiego pochodzenia, autora m.in. dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Budynek w Radomiu powstał w 1885 r. podczas budowy Iwanogrodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Poddano go renowacji na początku lat 90. XX wieku.

Treść artykułu jest dostępna dla zalogowanych użytkowników posiadających aktywny abonament Strefy Premium. Zaloguj się

Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2023